• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081409819
  • خبرنگار : 50214

یزد میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران

یزد میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران

ایسنا/یزد رئیس پارک علم و فناوری یزد از برگزاری سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران با حضور فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری کشور طی هفته جاری خبر داد.

«سید حبیب الله میرغفوری» امروز یکشنبه چهاردهم آبان ماه در نشست با خبرنگاران ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با دانش‌بنیانها، اظهار کرد: خوشبختانه نگاه خوبی به حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان‌ها در استان وجود دارد و حمایت‌های خوبی را از سوی مسئولان ارشد استان شاهدیم.

وی به میزبانی پارک علم و فناوری یزد در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبانماه از سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران اشاره و عنوان کرد: این رویداد با مشارکت اجزای زیست بوم فناوری و نواوری کشور با محوریت کلی «توسعه نواوری منطقه‌ای؛ نقش دولت، دانشگاه، بخش خصوصی و جامعه» و ۱۱ محور جزئی برگزار خواهد شد.

میرغفوری هدف از برگزاری این کنفرانس را ارائه آخرین دستاوردهای علمی و کاربردی در زیست بوم فناوری کشور و تبادل تجریبات عناصر مختلف این زیست بوم ذکر کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی این میزبانی از سال گذشته، گفت: فراخوان این دوره کنفرانس در اردیبهشت ماه امسال اعلام و با توجه به تمدید فرصت ارسال مقالات از ۳۱ مرداد به ۳۱ شهریور، از مجموع مقالات ارسالی به دبیرخانه،‌ ۶۱ مقاله پس از ارزیابی توسط کمیته داوری پذیرفته شد.

یزد میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران

دبیر علمی این دوره از کنفرانس از ارائه ۴۴ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۷ مقاله به صورت پوستری در قالب ۱۲ پنل خبر داد و اظهار کرد: ۱۶ سخنران کلیدی در این کنفرانس حضور خواهند یافت و تاکنون نیز ۲۰۰  نفر شامل برخی روسای پارکهای علم و فناوری، صندوق‌های پژوهش و فناوری، محققان و پژهشگران این حوزه از سراسر کشور برای حضور در این کنفرانس ثبت نام کرده‌اند.

وی به فعالیت ۵۰ نفر به عنوان تیم اجرایی و ۳۵ حامی کنفرانس از بخش دولتی و خصوصی اشاره و تصریح کرد: مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران از ساعت ۸ تا ۱۲ روز چهارشنبه هفدهم آبانماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار و ارائه مقالات طی عصر روز چهارشنبه و البته صبح و عصر روز دوم کنفرانس در محل پارک علم و فناوری یزد به صورت سخنرانی  و پوستر انجام خواهد شد.

میرغفوری در پایان نیز از برگزاری نمایشگاهی درحاشیه کنفرانس ویژه حامیان کنفرانس جهت ارائه دستاوردهایشان خبر داد.

یزد میزبان سومین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نواوری ایران

«محمد قویدل» دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی انجمن‌های علمی پارک‌ها هم با اشاره به انتخاب یزد به عنوان میزبان این دوره در جریان برگزاری دومین دوره کنفرانس در استان گیلان، گفت: این انتخاب بیانگر چشم دوختن زیست بوم کشور به زیست بوم فناوری و نوآوری استان و فعالیتهای شاخص پارک علم و فناوری یزد است.

وی یکی از ویژگی‌های این دوره از کنفرانس را تنوع حامیان از سراسر کشور، پارکهای علم و فناوری و پارکهای خارج از وزارت، صندوق های پژوهش و فناوری و حتی واحدهای r&d صنایع از آن ذکر کرد.

قویدل این کنفرانس را فرصتی مغتنم برای شبکه سازی شرکت‌های فناور و دانش‌بینان و سیاست‌گذاران علم و فناوری و استفاده از تجربیات بخشهای مختلف برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha