• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081409827
  • منبع : فضای مجازی

/یادداشت/

اتریش و خوش‌خدمتی جدید به رژیم کودک‌کش صهیونیستی

اتریش و خوش‌خدمتی جدید به رژیم کودک‌کش صهیونیستی

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: زیاده‌روی اتریش در دفاع از صهیونیسم و نادیده گرفتن عامدانه حقوق مردم مظلوم فلسطین، علاوه بر آنکه نوعی دهن‌کجی علنی به حقوق‌بشر است، موجب بی‌اعتباری این کشور در سطح بین‌المللی و به ویژه جهان اسلام و جهان عرب شده است.

به گزارش ایسنا، رضا احمدی‌نسب در یادداشتی با عنوان «اتریش و خوش‌خدمتی جدید به رژیم کودک‌کش صهیونیستی» نوشت: از آغاز جنگ غزه، اتریش حمایتی بی‌چون و چرا از رژیم جنایتکار صهیونیستی داشته است. نقطه عطف این حمایت و البته رسواترینِ آن، رأی منفی این کشور به قطعنامه مجمع‌عمومی سازمان ملل متحد برای آتش‌بس بشردوستانه فوری، با دوام و پایدار به‌ منظور توقف درگیری‌ها و جلوگیری از کشته‌شدن غیرنظامیان بخصوص کودکان و زنان بود. هر چند این قطعنامه  در پنجم آبان‌ماه به‌تصویب اکثریت قاطع کشورهای عضو سازمان ملل متحد (۱۲۰ رأی موافق) رسید اما اتریش در شمار چند کشور اروپایی بود که به این قطعنامه رأی منفی داد و کارنامه‌ خود در حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی را سیاه‌تر نمود. این رفتار اتریش، از نظر مسلمانان جهان دور نمانده است.

باتوجه به حجم گسترده کشتار و انواع خشونت‌های رژیم صهیونیستی، جای شگفتی دارد که اتریش با داعیه دفاع از حقوق بشر، از این حجم از کشتار غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها از سوی رژیم صهیونیستی چشم‌پوشی می‌کند و به قطعنامه مجمع‌عمومی که درباره صلح و توقف خشونت و درگیری بوده، رأی منفی داده است. اتریش که هماره تصویری بی‌طرف، طرفدار صلح معرفی می‌کند، کشوری که در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن، به ویژه کنوانسیون چهارم درخصوص حفاظت از اشخاص غیرنظامی در زمان جنگ، عضویت دارد، کشوری که پایتخت آن مقر برخی نهادهای سازمان ملل متحد است، عملا حامی بی قید و شرط و احتمالا بی‌جیره و مواجب، رژیم کودک‌کش صهیونیستی شده است. دریغ که مردم اتریش، قربانی سیاست‌های به‌غایت کوتاه‌اندیشانه و خام‌دستانه‌ی برخی سیاستمدارانی شده‌اند قربانی شدن هر روزه ده‌ها زن و کودک و پیر و جوان فلسطینی، برایشان هیچ اهمیتی ندارد. 

 نیاز به تأکید نیست که تخریب منازل، بیمارستان‌ها، کشتار عمدی و بدون تفکیک غیرنظامیان، انتقال اجباری آن‌ها، قطع آب، برق، گاز، دارو و تمام ملزومات زندگی، مصادیق نقض آشکار و غیرقابل تحمل حقوق بین‌الملل بشردوستانه هستند. بدون تردید آن دسته از سیاستمداران اتریشی که با ارائه چنین حمایت‌هایی از رژیم اشغالگر، او را در استمرار نقض فاحش حقوق بین‌الملل و حقوق بین‌المللی بشردوستانه یاری رسانده و تشجیع و ترغیب می‌کنند، مسئولیت بین‌المللی دارند و در عمل، شریک و همدست جنایات ارتکابی علیه مردم فلسطین به‌شمار می‌روند. دیر نخواهد پایید که آنان شرمسارانه در قبال تاریخ و وجدان‌های بیدار میلیون‌ها انسان آزاده در سراسر جهان پاسخگوی حمایت‌های همه‌جانبه از رژیم جنایتکار صهیونیستی باشند.

  باید اشاره کرد که سابقه مواضع اتریش در قبال بحران فلسطین همیشه در حمایت از اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی نبوده و در دوره‌هایی برخی جریان‌ها و احزاب سیاسی اتریش، آشکارا از فلسطین حمایت می‌کردند. به‌عنوان مثال در دهه ۷۰ میلادی، حزب سوسیال دموکرات اتریش خود را در کنار فلسطین قرار می‌داد و از یاسر عرفات، رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین فعالانه حمایت می‌کرد. اما آن روزها و آن سیاست‌مداران اتریشی کجا و سیاست‌ورزان کنونی کجا!!

در هر حال اتریش با کنار گذاشتن همه سیاست‌های مستقل پیشین خود که در بسیاری موارد با موازین حقوق بشری نیز منطبق بود، در حال حاضر، آشکارا بدون توجه به ملاحظات افکار عمومی و اصول و موازین حقوق بین‌المللی، بنای همراهی و جانبداری افراطی از رژیم صهیونیستی را در پیش گرفته است. در جریان سفر اخیر آقای کارل نهامر، صدراعظم اتریش به سرزمین‌های اشغالی در تاریخ ۳ آبان ماه ۱۴۰۲ و در دیدار وی با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، صدر اعظم اتریش، امنیت اسرائیل را خط قرمز اتریش بیان و اظهار داشته که این رژیم دارای حق دفاع از خود در برابر آنچه وی تروریسم حماس نامیده، می‌باشد. نهامر اقدامات حماس در ۷ اکتبر را سنگین‌ترین جنایت علیه قوم یهود بعد از هولوکاست دانسته که این موضوع برای اتریش، اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند. به گفته وی، از دید اتریش در راستای مبارزه با تروریسم، بی‌طرفی در منازعات بین‌المللی هیچ معنایی ندارد.

  زیاده‌روی اتریش در دفاع از صهیونیسم و نادیده گرفتن عامدانه حقوق مردم مظلوم فلسطین، علاوه بر آنکه نوعی دهن‌کجی علنی به حقوق‌بشر است، موجب بی‌اعتباری این کشور در سطح بین‌المللی و به ویژه جهان اسلام و جهان عرب شده است. صادقانه باید گفت مصلحت اتریش در آن است که با تجدیدنظر جدی در رویکرد کنونی خود، تعهداتش در زمینه رعایت تکالیف و موازین حقوقی بین‌الملل ازجمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و حقوق بشر را عملی نماید. حمایت بی‌پروای اتریش از رژیم جنایتکاری که اقداماتش منجر به تخریب منازل، بیمارستان‌ها، کشتار عمدی و بدون تفکیک غیرنظامیان (بخصوص کودکان و زنان)، انتقال اجباری آن‌ها، قطع آب، برق، گاز، دارو و تمام ملزومات زندگی فلسطینی‌ها شده، منزلتی برای این کشور به همراه نخواهد داشت و اتریش قطعاً در قبال سیاست‌های کنونی خود باید پاسخگو باشد.

اتریش، کرواسی، جمهوری چک، فیجی، گواتمالا، مجارستان، جزایر مارشال، میکرونزی، نائورو، پاپوآ گینه نو، پاراگوئه و تونگا در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی به قطعنامه ارائه شده از سوی کشورهای عربی در مجمع عمومی سازمان ملل که خواستار آتش‌بس فوری انسانی در غزه بود، رأی ندادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha