• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081409931
  • خبرنگار : 50295

پروژه پردیس توانمندسازی مسیری برای رفع نیازهای افراد دارای معلولیت

پروژه پردیس توانمندسازی مسیری برای رفع نیازهای افراد دارای معلولیت

ایسنا/زنجان رئیس مرکز برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی بهزیستی کشور گفت: از اهداف عملیاتی پروژه پردیس توانمندسازی می‌توان شکوفایی و ارتقای استعداد، ایجاد و شتاب‌دهندگی مشاغل، افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی را نام برد.

عبدالله کرم‌زاده پیش از ظهر امروز (۱۴ آبان‌ماه) در جلسه بررسی نحوه جانمایی و استقرار پردیس توانمندسازی در زنجان با بیان اینکه پردیس کارآفرینی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت مسیر اشتغال مددجویان را تسهیل کرده و همانند بالی برای پرواز و رفع نیازهای روحی و اجتماعی افراد دارای معلولیت است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی توانمندسازی است و با اجرای این طرح، افراد دارای معلولیت قادر خواهند بود از استعدادها و توانایی‌های خود برای ایجاد ارتباط موثر در جامعه استفاده کرده و به حداکثر توانمندی خود دست یابند.

وی با اشاره به وجود قوانین بهره‌مندی برابر از حقوق شهروندی همچون سایر شهروندان، افزود: در عمل با توجه به وجود طراحی‌ها و ساخت‌وسازهای غیراصولی و به دور از حداقل استانداردها، افراد دارای معلولیت از دسترسی آسان به اماکن عمومی شهر محروم هستند و این امر لزوم توجه بیش از پیش به طراحی‌های اصولی و همراه با رعایت استاندارد به ویژه در اماکن عمومی شهر که مورد استفاده اقشار و گروه‌های مختلف است را گوشزد می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه مراکز تفریحی و باغ‌های شهری باید از نظر فیزیکی مورد استفاده افراد ناتوان جسمی و افراد دارای معلولیت قرار گیرند که پردیس از نظر محتوایی و نرم افزاری نیز فراگیرسازی می‌گردد، تصریح کرد: از اهداف عملیاتی پروژه پردیس توانمندسازی را می‌توان شکوفایی و ارتقای استعداد، ایجاد و شتاب‌دهندگی مشاغل، افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، استفاده بهینه از اوقات فراغت و ورود جدی به حوزه تفریح، ساماندهی و جهت‌دهی خیرین و فعالان اجتماعی را نام برد.

کرم‌زاده خاطرنشان کرد: پارک حسی مهارتی، پارک آبی، فضای سبز ویژه، استعدادیابی، سینما، مجموعه کارگاه‌های مهارتی، فضای مخصوص فروشگاه‌های فصلی، بازی‌های هیجانی و حرکتی مهارتی، خانه بازی، رستوران و کافه رویداد، بانک، مجموعه کارگاه‌های هنری و ... از جمله پروژه‌های قابل احداث در این پروژه است که افراد دارای معلولیت نیز چون عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha