• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402081410023
  • خبرنگار : 50204

سهم ۶۲ درصدی پلاک‌های غیربومی از متخلفان سرعت غیرمجاز در راه‌های استان مرکزی

سهم ۶۲ درصدی پلاک‌های غیربومی از متخلفان سرعت غیرمجاز در راه‌های استان مرکزی

ایسنا/مرکزی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، بیشترین تخلف ثبت شده سرعت غیرمجاز در راه های استان را مربوط به پلاک های غیربومی دانست و گفت: این گونه پلاک ها ۶۲ درصد تخلفات را به خود اختصاص داده اند.

میثم سیفوری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در محورهای مواصلاتی استان ۸۶ دوربین مجهز به سامانه ترددشمار آنلاین وجود دارد، اظهار کرد: در مهرماه سال جاری بیش از ۲۴ میلیون تردد در شبکه راه‌های استان توسط این سامانه‌ها ثبت شده است.

وی افزود: در مهرماه سال جاری ۲۴ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۶۹ تردد توسط دوربین های ترددشمار ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: از این تعداد تردد، همانند مهرماه سال گذشته، ۱۹ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.

سیفوری ادامه داد: در این بازه زمانی تردد اتوبوس در محورهای شریانی استان ۱۶۴ هزار و ۳۶۵ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این مدت، تردد خودروهای ورودی به استان با افزایش ۶ درصدی، ۵ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۶۶ مورد بوده است، اضافه کرد: تردد خودروهای خروجی استان نیز ۵ میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۸۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد را تجربه کرده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه ورود خودروهای عبوری به مرکز استان(شهرستان اراک) با کاهش ۱۰ درصدی روبرو بوده خاطرنشان کرد: خروج خودروها از مرکز استان نیز دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۲ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه یک درصد افزایش داشته است.

سیفوری با بیان اینکه ۶۱ درصد ترددهای ثبت شده مربوط به خودروهای غیربومی است، یادآور شد: ۷۶ درصد خودروهای سواری سبک عبوری تنها یک روز در استان توقف داشته اند. ماندگاری وسایل نقلیه عبوری در استان، از یک تا سه روز ۱۰ درصد، سه تا هفت روز ۷ درصد و یک تا سه هفته نیز ۷ درصد بوده است.

وی همچنین با اشاره به تخلفات ثبت شده توسط دوربین های هوشمند جاده‌ای اضافه کرد: بیشترین تخلف های سرعت غیرمجاز مربوط به محورهای اراک - خمین با ۷ درصد، ساوه - تهران ۵ درصد و جاده قدیم ساوه –همدان ۴ درصد بوده است. میانگین سرعت در راه های استان ۸۸ کیلومتر بر ساعت است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، بیشترین تخلف سرعت بر اساس پلاک خودرو را با ۶۲ درصد مربوط به پلاک های غیربومی دانست و افزود: خودروهای بومی ۳۸ درصد، استان تهران ۱۱ درصد، قم و لرستان هر کدام ۱۰ درصد، در بخش سرعت غیرمجاز تخلف داشته اند.

سیفوری با اشاره به محورهای دارای بیشترین تردد ثبت شده در مهرماه سال جاری گفت: آزادراه تهران- ساوه رتبه اول، ساوه- تهران رتبه دوم و شازند- اراک رتبه سوم پرددترین محورهای استان را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha