• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081410026
  • خبرنگار : 50035

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان:

تمام برنامه کودی استان همدان را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم

تمام برنامه کودی استان همدان را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهیم

ایسنا/همدان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان اعلام کرد: این شرکت آمادگی دارد تمام برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

بهروز الیاسی اظهار کرد: در سال‌جاری براساس سهمیه ۱۲۰ هزار تنی انواع کودهای کشاورزی که توسط وزارت جهادکشاورزی برای استان همدان درنظر گرفته شد، ۹۴ هزار و ۴۰۰ تن ازته، ۲۰ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه و ۶۱۰۰ تن فسفاته است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان، وی افزود: از مقدار سهمیه استان، تا ۱۵ آبان ۶۳ هزار و ۴۵۰ تن ازته، ۹ هزار و ۳۷۰ تن فسفاته و ۴۵۳۰ تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

الیاسی با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی‌ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی(ره) و بندرعباس بیان کرد: عملیات توزیع از پتروشیمی‌ها و مبادی به مقصد استان همدان به صورت شبانه‌روزی از طریق ناوگان حمل‌ونقل انجام می‌گیرد تا کود مورد نیاز کشت‌های استان به موقع تأمین شود.

وی ادامه داد: براساس سیاست‌های کلی شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های تولیدکننده کودهای کشاورزی، محصولات کودی تولیدی پس از نمونه‌برداری و آنالیز کود در آزمایشگاه مجهز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، در صورتی که استانداردهای لازم را کسب کنند، از طریق کارگزاران و عاملان فروش این شرکت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۶۰۰ تن شامل ۱۶۰۰ تن فسفاته، ۸۰۰ تن پتاسه و ۲۰۰ تن سولفات آمونیوم توزیع شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: این کودها طبق سهمیه‌بندی سازمان جهادکشاورزی استان و براساس سامانه پهنه‌بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل‌ونقل و پایش توزیع می‌شود.

وی در پایان گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تمام برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان قرار دهد و از کشاورزان و باغداران درخواست داریم تا با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه‌بندی، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha