• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402081410028
  • خبرنگار : 50204

اتصال حدود ۵۰۰ نقطه استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات

اتصال حدود ۵۰۰ نقطه استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات

ایسنا/مرکزی مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی نزدیک به ۵۰۰ نقطه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده گفت: امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۶۵۰ نقطه برسد.

علیرضا لطفی ۱۴ آبان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی فیبر نوری اظهار کرد:  بالغ بر ۲۰ سال است که در ایران از فیبر نوری استفاده می شود و حجم خوبی از کابل های فیبر نوری در کشور و استان مرکزی وجود دارد.

وی افزود: شرکت مخابرات ایران در استان مرکزی ۴ هزار و ۷۳۲ کیبومتر فیبر دارد که ۱۲۴۲ کیلومتر آن شهری است، ۲۴۰۰ کیلومتر آن در ۲۵۹ روستاست و ۱۰۹۰ کیلومتر بین شهری است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی تصریح کرد: کاربرد فیبر نوری در روستاها برای انتقال اطلاعات است و در روستا سرویس خانگی وجود ندارد.

لطفی بیان کرد: در استان مرکزی ۶۰۴ هزار خط تلفن وجود دارد که ۳ هزار ۳۴۳ مورد آن در ۱۴ شهر متصل به فیبر نوری هستند. مشترکان دیتا در استان ۱۵۲ هزار مشترک است که ۳۳۴۳ مورد آن اف تی تی اچ است.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی نزدیک به ۵۰۰ نقطه به شبکه ملی اطلاعات متصل شده گفت: امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۶۵۰ نقطه برسد که اگر محقق شود، ۵۰ درصد آن عملکرد امسال مخابرات  و ۵۰ درصد دیگر عملکرد سال گذشته این شرکت است.

لطفی ادامه داد: در راستای توسعه شبکه فیبررسانی به منازل و شبکه ملی اطلاعات، ۲۶۵ کیلومتر فیبررسانی در ۲۲ شهر در سال جاری انجام شده که امیدواریم تا پایان سال به ۴۰۰ کیلومتر برسد، این رقم در سال گذشته ۹۷ کیلومتر بوده است.

وی اضافه کرد: به طور متوسط اجرای هر یک کیلومتر فیبر نوری ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد. در شهر اراک ۶۰۰ کیلومتر فیبر وجود دارد.

مدیر مخابرات منطقه مرکزی خاطرنشان کرد: بیشترین بدهکاری را دولتی ها به مجموعه مخابرات منطقه مرکزی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha