• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081410036
  • خبرنگار : 50107

رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای شهر مشهد مطرح کرد

وجود ۲۰ پروژه پیشران در حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد 

وجود ۲۰ پروژه پیشران در حوزه خدمات شهری شهرداری مشهد 

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون خدمات‌ شهری و محیط‌ زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در حوزه خدمات شهری ۲۰ پروژه پیشران داریم.

حسن کریمدادی، امروز ۱۴ آبان‌ماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی و بهره‌برداری از ۸۸ پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۶ شهرداری مشهد اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی شورای ششم توجه و رسیدگی ویژه به مناطق حاشیه شهر بوده که روز اول تاسیس شورا بودجه بسیار خوبی برای مناطق حاشیه شهر در نظر گرفتیم. تاکنون ۲۵ میلیارد برای رسیدگی به مناطق حاشیه شهر و اقداماتی که شورای محلات مناطق انجام می‌دهند اجرایی شده است. در منطقه ۴ و ۶ بخشی از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: از سیاست‌های دیگر شورا توسعه پارک‌ها بود. بخشی از پارک کرامت از دوره قبل شروع شده بود که در دوره ما به دلایلی تعطیل شد. در این فرصت کار جدیدی در حوزه طراحی انجام دادند که کار کاملی انجام شد. این پارک مشکل این منطقه را حل می‌کند. پارک ۵ هکتاری دیگری در نزدیکی این محدوده است که امیدواریم مشکل آن حل شده و کلنگ‌زنی شود.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه توسعه پارک‌ها در حال انجام است و کارهای خوبی انجام شده است، عنوان کرد: امروز اضلاع مثلث شعار جهان‌شهر برکت و کرامت کامل شد که جهان شهر پادگان، برکت بزرگراه امام علی(ع) و کرامت نیز این منطقه محروم است. در حوزه خدمات شهری ۲۰ پروژه پیشران داریم. پارک بانوان بسیج اکنون به سرعت در حال کار بوده و به زودی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد. 

حسین بنایی‌منش، شهردار منطقه ۶ مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: این منطقه دارای وسعتی بالغ بر ١٨٠۶، جمعیت ٢٣٢ هزار نفری و ۱۷ محله بوده که از این تعداد محله ١۵ محله هدف بازآفرینی است.

وی ضمن تشکر از نگاه ویژه شهردار و شورای ششم به مناطق کم‌برخوردار و در حال توسعه عنوان کرد: دو اتفاق خوب در این دوره از شورا رقم خورد. در سال ١٣٩۵ اعتباراتی که برای منطقه ۶ مبلغی در حدود ١۵ میلیارد تومان بود، در سال ١٣٩٩ به ٧٩ میلیارد تومان و در این دوره شورا به ٢۶۴ میلیارد تومان رسید. سال ١۴٠١، ٣٩٠ میلیارد تومان و سال جاری ۵٠٠ میلیارد تومان به این منطقه تخصیص یافت.

بنایی‌منش افزود: اتفاق دیگر تصویب پروژه‌های زودبازده بوده که در این دوره شورا رقم خورده است. پروژه زودبازده با اولویت یک، ٨١ پروژه با اعتبار ١٣٠ میلیارد تومان بود و امسال با افزایشی که در این خصوص داشتیم، تعداد پروژه‌ها به ١٨٠ پروژه با اعتبار ٢٢۵ میلیارد تومان رسید. امسال تعدادی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و ٨٨ پروژه را در کنار بوستان کرامت به بهره‌برداری خواهیم رساند.

شهردار منطقه ۶ بیان کرد: مدیریت شهرداری حضور مردم را در کنار خود و در این پروژه‌ها می‌خواست، بر این اساس از ١٧ محله، مشکلات ١۵ محله را احصا کردیم. در سال جاری برای هر محله ١۵ میلیارد تومان تخصیص داده شد. همچنین محله‌گردی را آغاز کردیم و با شورای اجتماعی محلات در ارتباط بودیم تا مشکلات محلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha