• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081410122
  • خبرنگار : 50040

مسئول علمی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد

برگزاری کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان»

برگزاری کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان»

ایسنا/گیلان مسئول علمی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، از برگزاری کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان» خبر داد و گفت: این کارگاه به میزبانی جهاددانشگاهی گیلان برگزار خواهد شد.

دکتر مجتبی کاسی نرگسی در گفت وگو با ایسنا، از برگزاری کارگاه «جرایم خشونت بار علیه کودکان و زنان» از سوی سازمان بسیج حقوقدانان استان گیلان و با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی استان خبر داد و اظهار کرد: هم سازمان بسیج حقوقدانان و هم سازمان جهاد دانشگاهی دارای مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی هستند و قطعا این همکاری دستاوردهای علمی، آموزشی و فرهنگی خوبی را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ترویج سواد و فرهنگ حقوقی در سال ۱۴۰۱ با همکاری دادگستری استان، افزود: به سراغ پروژه های جدید رفتیم تا بتوانیم علم حقوق را عمومی سازی کنیم؛ همچنین نیازمند ترویج و توسعه رشته حقوق در بستر اجتماعی هستیم.

مسئول علمی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان، عنوان کرد: دکتر علی داودی، مدرس دانشگاه و قاضی دادسرای عمومی و انقلاب، سید رضا محمد پورفکر، قاضی دادسرای عمومی و انقلاب و شیما علی پور، مدرس دانشگاه و قاضی دادسرای عمومی و انقلاب از اساتید این دوره کارگاهی خواهند بود . 

کاسی نرگسی ، آشنایی با جرایم مرتبط با حوزه کودکان و زنان، ارکان سه گانه متشکله جرایم، مقررات عام و خاص دادرسی، پرونده خوانی و تشریح آن، آموزه های پیشگیرانه و راهکارها و چالش ها را از جمله محورهای کارگاه دانست و بیان کرد: این کارگاه هشت ساعته به میزبانی جهاد دانشگاهی گیلان برگزار می گردد .

وی هدف از برگزاری کارگاه جرایم خشونت‌بار در حوزه کودکان و زنان را آشنایی هرچه بیشتر و دقیق تر جامعه هدف با این جرایم دانست و عنوان کرد: یکی از ویژگی های این کارگاه ، بازخوانی پرونده های مرتبط با موضوع کارگاه و پیشگیری این دست جرایم و کاهش بزهکاری در جامعه خواهد بود . 

مسئول علمی سازمان بسیج حقوقدانان گیلان با بیان اینکه جامعه حقوقی و نیز دانشجویان استان گیلان بیشترین بهره‌مندی را از کارگاه مذکور داشته باشند، خاطرنشان کرد: سلسله کارگاه‌های عمومی سازی حقوق با همکاری سازمان بسیج حقوقدانان و سازمان جهاددانشگاهی استان ادامه خواهد داشت .

وی در ادامه بر آموزش واقعی حقوق تاکید کرد و یادآور شد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق باید از طریق بازدیدها و کارگاه ها با حقوق واقعی آشنا شوند؛ این در حالی است که یکی از چالش‌های حوزه حقوق عدم حضور دانشجویان در دادگاه و محاکم است.

کاسی نرگسی، با اشاره به حضور اساتید خبره رشته حقوق در گیلان، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با برگزاری چنین کارگاه‌ها و دوره‌هایی، فارغ‌التحصیلان را بیشتر با حوزه اجرا و روندهای حقوق آشنا سازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha