• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081410140
  • خبرنگار : 50107

معاون شهردار تشریح کرد

جزئیات پروژه بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی مشهد

جزئیات پروژه بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد ضمن تشریح جزئیات ساخت بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی، گفت: محدوده ۳ هکتاری بزرگتر از پارک ملت برای شهربازی پیش‌بینی شده که قرار است با ظرفیت سرمایه‌گذار اجرایی شود.

مهدی یعقوبی امروز ۱۴ آبان‌ماه، در مراسم آغاز عملیات اجرایی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در شهرک شهید رجایی و بهره‌برداری از ۸۸ پروژه عمرانی، ورزشی و زودبازده منطقه ۶ اظهار کرد: فاز اول بوستان ۷۳ هکتاری کرامت از امروز شروع می‌شود. دو، سه ماه است که درگیر به روزرسانی اسناد پروژه هستیم. از ظرفیت سازمان عمران نیز استفاده کردیم. زیرسازی در مسیر آسفالته و مسیر دوچرخه انجام و پروژه جدول‌گذاری تکمیل شده است. 

وی افزود: پیمانکار اجرایی فاز اول معرفی شده و آماده شروع کار است. اولویت را با توجه به نیاز منطقه، رینگ پیرامونی پارک گذاشتیم. قرار است رینگ پیرامونی به عرض ۱۰ متر و طول ۳۳۰۰ متر برای عبور خودروها و پیاده‌روی گروهی ایجاد شود. یک مسیر دوچرخه‌سواری به عرض ۲.۵ متر و طول ۳۳۰۰ متر در نظر گرفته شده و در کنار آن مسیر پیاده‌روی دیگری قرار دارد که با نوارهای فضای سبز از هم جدا خواهند شد.

یعقوبی بیان کرد: امیدواریم پارک حدود ۱۴ هکتاری خطی اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد. زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه، پیاده‌روی، نشستن، توقف و تفریح پیش‌بینی شده و مبلمان شهری اجرایی خواهد شد تا بتوانیم فعالیت‌های بعدی را در هسته مرکزی پارک با سرعت بیشتری اجرا کنیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه در هسته مرکزی باغ، ۸ باغ پیش‌بینی کردیم، عنوان کرد: قرار است مطالعات و اسناد توسط مشاور اجرایی شود. باغ‌ها شامل بانوان، باغ ۲۰ هکتاری شهر، باغ ۶ هکتاری ایرانی، باغ کتاب، بازی، سلامت، ورزش و رویش است. با توجه به نیاز و با تاکید شهردار به سمت اجرای باغ بانوان رفتیم. باغ بانوان ۶ هکتار است که اسناد آن ظرف دو ماه آینده تحویل منطقه شده و عملیات اجرایی امسال کلنگ‌زنی می‌شود. بعد از آن باغ ۸ هکتاری ورزش شروع می‌شود.

وی ادامه داد: محدوده ۳ هکتاری بزرگتر از پارک ملت برای شهربازی پیش‌بینی شده که قرار است با ظرفیت سرمایه‌گذار اجرایی شود. سعی شده پارک ۲۰ هکتاری هسته مرکزی یک پارک جنگلی با فضای کمپینگ و استقرار باشد. این بوستان بزرگ محرکی برای توسعه منطقه و حوزه شرقی است و در حوزه محیط زیست و اقتصادی تاثیر دارد.

یعقوبی اضافه کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه ۶، ۶.۲ متر مربع است که با اجرای این پارک بیش از ۳ متر ارتقا خواهد یافت. امروز کیفیت هوای شهر ناسالم برای افراد حساس است، بنابراین در کنار کاهش منابع آلاینده هوا باید با توسعه بوستان‌ها و فضاهای شهری کمک کنیم که محیط زیست بهتری داشته باشیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه امسال بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای پروژه‌های حوزه عمرانی منطقه ۶ پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: بخشی در قالب پروژه‌های زودبازده اجرایی شده و مابقی در حال اجرا است. یکی از مهمترین پروژه‌ها توسعه بوستان بانوان نصرت است. در شهربانو نصرت به دلیل استقبال خوب نیاز شد عرصه ۱.۵ هکتاری آن توسعه پیدا کند و قرار است به ۳.۳ هکتار ارتقا یابد که امسال عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و سال آینده به اتمام می‌رسد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۴ ۲۰:۰۶

سلام وخسته نباشید.ازپروژه بزرگ پدیده مشهدچه خبر!!!؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۴ ۲۱:۰۸

عالی میشه اگه زودتر به بهره برداری برسه واسه منطقه ۶ که فضای سبز کمتری داره نسبت به مناطق دیگه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۰۳:۴۹

سلام خسته نباشید تورو خدا این پیام رو به مسولیت مربوطه برسون من خودم بچه همون منطقه هستم این منطقه همه معتاد ساقی و کیف قاپ ارازل اوباش هستن شک نکنید این همه هزینه میکنید اینجا کسی جرئت نمیکنه بیاد توی این پارک جز معتادین و ساقی چه برسه با خانواده

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۰۸:۴۰

یعنی مثلا از سیصد هزار نفر همه ی سیصد هزارنفر معتادن و ارازل و اوباش؟ بنظرم منظورت اینکه تعداد معتادهای این منطقه از بعضی مناطق دیگه بیشتره خب نمیشه که بخاطر معتادهای اونجا کل سیصدهزارنفر محروم شن . همین الان پارک نصرت اوایل حر تو خیابون کارگرراضی پارک بزرگیه من دوبار رفتم اکثرا خانواده ها هستن که اومدن .

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۵:۰۷

من ک میگم شما نظر ندهید بهتره چون قراره ساخته بشه و کسی که این کار رو می‌کند همه فکرش رو کرده،ضمنا کارت دعوت هم نفرستادند ک شما بخواهید بروید.الان در کل جهان هم ک بروید ئ عده آدمهایی هستند که دزد، ساقی.کیف قاپ و...باشند ولی دلیلی نیست که اون مناطق محروم بمانند و پیشرفت نکنن خیلی از مناطق حتی توی بافت روستایی بودند اما با پیشرفت و توسعه امکانات الان شدند بهترین مکان.و دلیلی ندارد که بقیه ب پای ئ عده دیگر از همه چیز محروم بمانند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۱۵:۴۰

نظر من که هر چی پارک رو بزرگتر کنید معتادین محترم بیشتر میشه اون منطقه همون پارک اقدسیه رو بزرگ تر کنید بهش برسین به جایی این که هزینه الکی بکنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۱۷:۱۹

ان شاالله که هر چه زودتر انجام بشه هم برای شهر وهم برای اون منطقه خوبه عدالت در پروژه های شهری چیزی که سالیانه ازش غفلت شده

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۵ ۲۲:۰۵

سلام دقیقا کجای شهرک شهید رجایی احداث میشه ؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۷:۱۶

راه پارک جدا باشه