• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081410219
  • خبرنگار : 30147

هشدار درباره خطرناک‌ترین قاتل زمستانی در نیشابور

هشدار درباره خطرناک‌ترین قاتل زمستانی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اورژانس ۱۱۵ نیشابور در خصوص روند افزایشی مسمومیت با گاز مونواکسید کربن معروف به قاتل نامرئی در این شهرستان هشدار داد.

سید حمید حسینی در گفت و گو با ایسنا از وقوع دو مورد گازگرفتگی در این شهرستان خبر داد و افزود: در دو حادثه متفاوت ۵ شهروند نیشابوری با گاز مونواکسید کربن مسموم شدند و دو مصدوم نیز جان باختند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: در حادثه اول که در ساعت ۱۷ و ۶ دقیقه شنبه سیزدهم آبان ماه در خیابان خاتم به وقوع پیوست اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور با اعزام یک دستگاه آمبولانس از پایگاه چهار شهری به هر سه مصدوم این حادثه امدادرسانی و مصدومان را برای ادامه درمان به بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور منتقل کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور در خصوص جزئیات دومین حادثه افزود: حادثه دوم بامداد یکشنبه چهاردهم آبان ماه در ساعت ۶ و ۱۷ دقیقه در یک کارگاه صنعتی در محدوده بولوار مهرآباد رخ داد.

وی بیان کرد: پس از حضور کارشناسان اورژانس از پایگاه هفت شهری و در تریاژ اولیه تکنسین‌های اورژانس، هر دو مصدوم این حادثه فاقد علائم حیاتی ارزیابی شده و قبل از رسیدن اورژانس با گاز منواکسید کربن فوت کرده بودند.

حسینی خاطرنشان کرد: همه ساله و با فرا رسیدن فصل سرما تعداد زیادی از شهروندان بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی تجهیزات گرمایشی دچار مسمومیت و فوت با گاز CO می‌شوند.

وی در همین خصوص از شهروندان تقاضا کرد: از ایمنی تجهیزات گرمایشی، اطمینان از باز بودن لوله‌های بخاری و استفاده از تجهیزات استاندارد اطلاع حاصل نموده و نسبت به رعایت دقیق آن‌ها اهتمام ورزند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور ادامه داد: سردرد، سرگیجه، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری و اغما از علائم مسمومیت با گاز منواکسید کربن است.

منو کسید کربن گازی بی‌رنگ، بی‌بو، اما بسیار خطرناک و کشنده که به قاتل نامرئی معروف است و هرساله جان تعداد زیادی از افراد را می‌گیرد و این در حالی است که بسیاری از افراد جامعه متأسفانه از خطرات گاز منوکسید کربن آگاهی نداشته و با نصب نادرست وسایل گازسوز و یا عدم رعایت نکات ایمنی در استفاده از این وسایل به مرگ خاموش و یا خفگی با گاز منو کسید کربن دچار می‌شوند.

مرکز شهرستان‌۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha