• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402081410258
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بیش‌از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی اجرا شده است

بیش‌از چهار هزار کیلومتر فیبر نوری در خراسان جنوبی اجرا شده است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: وضعیت موجود فیبر نوری شهری، بین شهری و روستایی در استان به طور مجموع چهار هزار و ۲۵۴ کیلومتر است که یک زیر ساخت مهم مخابراتی محسوب می‌شود.

اسماعیل میری روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی فیبر نوری گفت: چهار هزار و ۲۵۶ کیلومتر فیبر نوری تاکنون در سطح استان اجرا شده که هزار و ۹۹۱ کیلومتر هوایی و دو هزار و ۲۶۳ کیلومتر زمینی بوده است.
میری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار ظرفیت فیبر نوری خانگی در استان فعال است گفت: این توان را داریم که تا ۲۰ هزار ظرفیت گسترش دهیم. وی در ادامه افزود : ایجاد ۲۰ میلیون پورت پرسرعت فیبر نوری در کشور توسط دولت هدفگذاری شده که هفت میلیون آن در تعهد شرکت مخابرات است.
مدیر مخابرات خراسان جنوبی با اشاره به مزایای استفاده از بستر فیبر نوری گفت: استفاده از سرورهای مختلف با کاربردهای گوناگون در این بستر، افزایش ارزش افزوده و امکانات ملک، کاهش سرمایه‌گذاری و هزینه‌های مرتبط با سیم‌کشی و داکت‌کشی داخل ساختمان‌های بلندمرتبه و صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای تاسیسات، کاهش هزینه‌های عملیاتی و نگهداری به خصوص در اماکن اداری و تجاری و افزایش توان مشارکت با شرکت‌های تولید محتوا از مزایای بستر فیبر نوری هستند.
میری ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان اجرا شده است، علاوه بر مشترکان فیبر نوری در شهرستان‌های بیرجند و قاینات شهرستان طبس هم امسال اضافه می‌شود و ۱۰ هزار ظرفیت آماده واگذاری در استان داریم.
وی در ادامه گفت: در حوزه توسعه کابل و فیبر برای روستای حاجی آباد بیرجند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و روستاهای امیرآباد و چهکند هم نیز در ۲ سال گذشته از توسعه زیرساخت‌های مخابراتی بهره‌مند شده‌اند.
میری گفت: یکی از برنامه‌های مخابرات اجرای پروژه USO فیبر است که در فاز اول این پروژه ۲۷۳ کیلومتر اجرا شده و برای فاز دوم ۳۱۶ کیلومتر در دست اجرا است.
مدیر مخابرات خراسان جنوبی تعداد تلفن ثابت منصوبه در خراسان جنوبی را ۳۵۲ هزار و ۵۷۴ مورد عنوان کرده و گفت: از این تعداد ۲۹۴ هزار و ۹۶۱ مورد فعال است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: چهار نوامبر مصادف با تولد "چارلز کوئن کائو" سازنده و توسعه دهنده فیبر نوری در ابزار های مخابراتی و برنده جایزه نوبل فیزیک به پاس ارائه دستاوردهای پیشگامانه در خصوص انتقال و ارتباطات نوری از سوی اتحادیه جهانی مخابرات به عنوان روز جهانی فیبر نوری نامگذاری شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha