• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402081410260
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

۲۴ آبان ماه صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش «نشان ارادت» در خراسان‌جنوبی

برگزاری همایش «نشان ارادت» در خراسان‌جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: ۲۴ آبان همایش «نشان ارادت» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

موسی جوینده امروز ۱۴ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوران کرونا که به دلایلی بهداشتی فعالیت‌های ما کاهش پیدا کرده بود خود مردم برای کمک به عتبات به سراغ ما آمدند که بسیار ارزشمند است.

وی در خصوص مردم عتبات را بر زندگی ترجیح می‌دهندگفت: ۹۵ درصد افرادی که کمک می‌کنند افراد نیازمندی هستند.
جوینده بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ توسط ستاد مرکزی عتبات مبلغ هفت هزار و ۵۰۰ تومان به عنوان سرانه کمک تعیین شده بود ولی مردم خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان (میانگین سرانه هر نفر ۱۲ هزار تومان) به عتبات کمک کرد.

جوینده ادامه داد: در ساخت صحن حضرت زهرا (س) مردم خراسان جنوبی تأمین ۱۰۰ هزار متر مربع سنگ را تقبل کردند و تنها در سال ۹۷ ، ۷۰ هزار متر مربع سنگ را ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه مواکب خراسان جنوبی پیش قراولان کمک به مردم در حوادثی چون سیل و زلزله بودند، ادامه داد: در خراسان جنوبی مواکب در زلزله ۱۴۰۱ شهرستان بشرویه پیش قدم کمک به مردم آسیب زده شدند.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی افزود: همچنین مواکب استان در ایام شیوع کرونا ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از خیرین دریافت و در بخش های مختلف برای مردم آسیب دیده از کرونا هزینه کردند.

جوینده با اشاره به پروژه ساخت صحن امام باقر (ع) در کاظمین به متراژ ۶ هزار و ۵۰۰ متر زیربنا گفت: این پروژه توسط استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، قم، اصفهان و فارس پیگیری می‌شود، که دبیرخانه ۶ استان در خراسان جنوبی است.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوان به موقع منابع لازم را تامین کرده و در اختیار پروژه قرار دهیم طرح‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم که طرح‌های قالی بافی با مدیریت بانوان، طرح برکت در بحث کارمندی و کشاورزی، طرح همراه با کاروان کربلا ویژه معلمان و دانش آموزان، و در بخش صنعت معدن و بازاریان از جمله آن است.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات خراسان جنوبی افزود: در ۲۴ آبان ماه همایش نشان ارادت با محوریت ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در طرح توسعه امامین جوادین (ع) و نیاز به اطلاع رسانی نسبت به این موضوع با حضورمهمانان کشوری برگزار می شود.

 جوینده در خصوص طرح وقف شهید سلیمانی، گفت: مردم حاضر به اهدا کردن و وقف باغات و منازل خود شدند، که بزرگترین املاک وقفی در استان مربوط به شهر فردوس است که باغ پسته‌ایی به وسعت ۴ هکتار و ۱۲ ساعت آب چاه عمیق وقف عتبات  شده، و دو باغ منزل از شهرستان بشرویه تقدیم به ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات برای ساخت عتبات وقف شده است.

وی در زمینه پروژه زائر سرای استان در مشهد گفت: این پروژه در هشت طبقه ساخته می‌شود و با بازسازی نقشه‌ها به زودی کار آن شروع می شود، لذا در صورت تأمین اعتبار این پروژه طی دو سال ساخته خواهد شد. 

جوینده خاطر نشان کرد: ما در ستاد بازسازی عتبات عالیات هیچ بودجه دولتی نداریم  به هیچ وجه پول وارد کشور عراق نمی کنیم بلکه کمک‌های مردم را تبدیل به مصالح و بعد وارد شهرهای زیارتی می‌کنیم.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha