• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402081410286
  • خبرنگار : 71451

کتاب گویای «طبیب زندان دولتو» منتشر شد

کتاب گویای «طبیب زندان دولتو» منتشر شد

کتاب گویای تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت سید مسعود خاتمی با عنوان «طبیب زندان دولتو» تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

به گزارش ایسنا، کتاب گویای تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت سید مسعود خاتمی با عنوان «طبیب زندان دولتو» به کوشش محمدرضا باقری و به تهیه‌کنندگی محمد تن و صداپیشگی بابک مینایی، خانم معصومه نوازنی، حمید یعقوبی، مژگان افشار و علیرضا حائری در ۶۰۲ دقیقه تهیه و بر روی پایگاه کتاب گویای ایران صدا در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب «طبیب زندان دولتو» تاریخ شفاهی سید مسعود خاتمی و روایت او از دوران دفاع مقدس است. این کتاب نقش معاونت بهداری کل سپاه در جنگ و نقش پزشکان در آن سال‌های پر حماسه را روایت می‌کند.

با توجه به نقش واحد بهداری و تأثیرگذاری آن در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، گروه تاریخ شفاهی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با هدف ثبت و ضبط تجربه‌های عرصه‌ی بهداری در جنگ تحمیلی، اقدام به برگزاری جلسات مصاحبه با دکتر «سید مسعود خاتمی» کرده و آن‌ها را در این کتاب ارائه داده است.

خاتمی از مبارزان علیه رژیم ستم‌شاهی در دوران پیش از انقلاب بود که پس از پیروزی انقلاب و ورود به سپاه، مسئولیت‌های متعددی مانند فرماندهی سپاه استان فارس، عضویت در شورای عالی فرماندهی سپاه، معاونت پارلمانی حقوقی وزارت سپاه، مسئولیت واحد امور پاسداران و مسئولیت بهداری کل سپاه را بر عهده داشته است. وی مسئولیت معاونت بهداشت و درمان بنیاد مستضعفان و جانبازان، مسئولیت جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران و ریاست دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس: روایت سید مسعود خاتمی با عنوان «طبیب زندان دولتو» در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده است.

برای دریافت کتاب گویای «طبیب زندان دولتو» اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha