• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402081410338
  • خبرنگار : 50201

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

ایسنا/مازندران مدیر عامل آبفا مازندران گفت: سیل روز گذشته ۱۰۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی مازندران خسارت وارد کرد.

بهزاد برارزاده امروز در جمع خبرنگاران غرب مازندران، با بیان اینکه سیل، بخشی از تاسیسات آبرسانی در شهرستان‌های عباس آباد، چالوس، نور و بابل را تخریب کرد که بر اساس برآورد اولیه ۱۰۰۰ میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت، اظهار کرد: بارش شدید و رگباری باران موجب وقوع سیل در مازندران شده و در شهرستان‌های غرب استان خساراتی به بار آورده که در شهر کلارآباد به علت تخریب بخشی از خطوط انتقال و شبکه توزیع با اقطار ۱۵۰ و ۳۰۰ در حال حاضر با افت فشار مواجه هستیم.

وی افزود: طغیان رودخانه پلنگ آبرود موجب تخریب شبکه آبرسانی با اقطار ۱۱۰و۱۵۰ و قطعی آب حدود ۱۰۰ مشترک شده است.

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با اشاره به خسارات سیل در شهرستان چالوس گفت: بر اثر شدت سیل و تخریب جاده، لوله آب مجتمع زوات غرب شامل روستاهای نجارکلا و کریم آباد به طور کامل تخریب شده که متاسفانه ۶۰۰ خانوار این مناطق با قطعی آب مواجه شدند همچنین به دلیل تخریب پایه پل سردآبرود و خسارت به لوله‌ها، آب آشامیدنی بخشی از روستای سردآبرود با ۲۰۰ خانوار قطع شد.

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

وی از کدورت آب "اسپی او" نوشهر و چالوس و چشمه "چاخانی" هچیرود نیز خبر داد که موقتا از مدار خارج شده ولی مشترکین این حوزه با تأمین آب جایگزین فقط با افت فشار مواجه هستند.

 برارزاده در خصوص قطعی آب در شهرستان نور، گفت: بر اثر طغیان رودخانه انگتارود، آب شرب ۷۰۰ مشترک روستاهای میرنا، ایرکا و انگتارود قطع شده است و تخریب شبکه آبرسانی در روستای جوربند هم موجب کمبود آب برخی از نقاط روستا شد.

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

مدیرعامل شرکت آبفا مازندران از تخریب شبکه آبرسانی روستای امیرده با قطر ۱۰۰میلمتر در شهرستان بابل و قطعی آب شرب ۱۰۰ مشترک نیز خبر داد و گفت: یبرق چاه شماره ۱۴ شهرهای گروه الف هم بر اثر وقوع سیل آسیب دیده که در کوتاهترین زمان وارد مدار شده است.

 برارزاده تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی در تمام نقاط و مناطق سیل زده مشغول رفع شکستگی‌ها و برقراری جریان آب هستند و خوشبختانه تاکنون آب آشامیدنی بسیاری از مناطق سیل زده وصل شده است و آب شرب بقیه مشترکین نیز تا ساعات آینده وصل خواهد شد.

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی مازندران

وی ضمن قدردانی از صبوری مشترکین در این لحظات بحرانی به مردم اطمینان خاطر داد که گروه‌های اتفاقات، تیم‌های واکنش سریع به همراه اکیپهای امدادی و فنی از لحظات اولیه وقوع سیل مشغول فعالیت و اقدامات لازم هستند و تا برقراری کامل آب شرب این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت ضمن اینکه با تانکرهای سیار به مشترکین در مناطق سیلزده هم آبرسانی در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha