• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081410378
  • خبرنگار : 30147

استاندار خراسان رضوی خبر داد

بهره‌برداری از خط انتقال گاز به تربت‌جام تا پایان آذرماه

بهره‌برداری از خط انتقال گاز به تربت‌جام تا پایان آذرماه

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: خط انتقال گاز صالح‌آباد به تربت‌جام تا پایان آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

یعقوب‌علی نظری، امروز، ۱۴ آبان در حاشیه بازدید از وضعیت پروژه خط انتقال گاز به تربت‌جام با حضور در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ صالح‌آباد به تربت‌جام با هزینه بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان تا قبل از فصل زمستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته در خط انتقال گاز به شهرستان تربت‌جام به وجود آمده بود، اظهار کرد: چون در شرق کشور برای انتقال گاز و سوخت مایع متکی به جاده هستیم به همین دلیل در این منطقه همچنان با ناپایداری انرژی مواجه‌ایم.

استاندار خراسان رضوی با توجه به محدودیت‌های شبکه گاز بیان کرد: یکی از پروژه‌های بسیار اثرگذار که پارسال برای اجرای آن تصمیم‌گیری شد خط انتقال گاز بین صالح‌آباد به تربت‌جام بود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا این پروژه در پایان آذرماه به بهره‌برداری برسد و شاهد تزریق گاز باشیم، بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه کاهش و یا ضعف فشاری که پارسال به مردم این منطقه وارد شد را امسال دیگر نخواهیم داشت.

بهره‌برداری از خط انتقال گاز به تربت‌جام تا پایان آذرماه

نظری خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به بازدیدی که امروز از این پروژه شد و امکاناتی که فراهم است، از فرصت باقی مانده حداکثر استفاده بشود و این خط هر چه زودتر آماده بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این پروژه در این فرصت زمانی رکورد جدید دیگری را برجای خواهیم گذاشت، گفت: قطعاً کارفرمایان و پیمانکاران در پروژه‌های بعدی بر اساس این پروژه رکورد خواهند زد.

نظری با اعلام اینکه پروژه خط انتقال گاز صالح‌آباد به تربت‌جام حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، طول مسیر را ۷۳ کیلومتر اعلام کرد و گفت: اعتبار پروژه به طور ۱۰۰ درصد تامین شده است.

وی افزود: خدمات‌رسانی به مردم شهرستان ۲۶۰ هزارنفری تربت‌جام متشکل از جمعیت و برادران اهل سنت و تشیع که سال‌ها در کنار هم با اتحاد و انسجام زندگی کرده‌اند، برای همه ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

شرکت در آیین واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان رضوی به تربت‌جام بود.

شهرستان مرزی تربت‌جام با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت تلفیقی شیعه و سنی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و از شرق با کشور افغانستان هم مرز است.

گاز ۱۷ هزار مشترک از ۹۰ هزار مشترک گاز این شهرستان در سرمای بی‌سابقه اواخر دی ماه پارسال به مدت چند روز دچار مشکل شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha