• یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402081410440
  • خبرنگار : 71619

درگذشت یک بازیگر و ۲ کشف مهم

درگذشت یک بازیگر و ۲ کشف مهم

درگذشت یک بازیگر، اعلام زمان خاکسپاری اکبر گلپا، گردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، دو اکران جدید و یک انیمیشن ایرانی در برزیل، تکذیب حکم جدید برای «مدیرکل سابق ارشاد گیلان»، «قصه‌گویی با موضوع غزه» در جشنواره قصه‌گویی، احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی غزه، ۲ کشف تاریخی و  آمار جهانی سفر پس از کرونا از اخبار فرهنگی هنری ۱۴ آبان‌ماه بود.

به گزارش ایسنا، یکشنبه چهاردهم آبان‌ماه الهام شکیب، بازیگر و کارگردان تئاتر در سن ۴۵ سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. همچنین در خبری تاریخ خاکسپاری  اکبر گلپایگانی معروف به «گلپا» اعلام شد؛ بر این اساس پیکر این خواننده پیشکسوت سه‌شنبه (۱۶ آبان) به خانه ابدی رهسپار می‌شود.

 گردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

صبح روز یکشنبه گردهمایی اهالی رسانه در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه و به شهادت رساندن خبرنگاران برگزار شد.

دو اکران جدید و یک انیمیشن ایرانی در برزیل

همچنین اکران فیلم‌های سینمایی «حدود ۸ صبح» و «عامه‌پسند» از چهارشنبه ۱۷ آبان در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد شد.

در خبری هم اعلام شد انیمیشن «ققنوس» ساخته مونا شمس (تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی) به بخش مسابقه جشنواره انیماورسو برزیل راه یافته است.

تکذیب حکم جدید برای «مدیرکل سابق ارشاد گیلان»

پاسخ وزیر ارشاد به مطالبات 

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر «حکم جدید برای مدیرکل سابق ارشاد گیلان در بخش امور استان‌های وزارت ارشاد»، مدیر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضای هر حکم مسئولیتی برای مدیر سابق و متخلف یادشده را تکذیب کرد.

ضمن این‌که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌در نشست پاسخگویی بر خط مرکز ارتباطات مردمی حاضر شد و پاسخگوی سؤالات و مطالبات مردم بود.

رونمایی پوستر هفته کتاب «قصه‌گویی با موضوع غزه» در جشنواره قصه‌گویی

در ادامه، پوستر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با دومین نشست شورای برنامه‌ریزی هفته کتاب سی‌ویکم رونمایی شد. از سویی، اعلام شد که بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری در بخش غیررقابتی این دوره از جشنواره، بخشی با عنوان «قصه‌گویی با موضوع غزه» را برگزار می‌کند.

یادبود شمس آقاجانی و علیرضا شجاع‌پور

مراسم یادبود شمس آقاجانی، شاعر و منتقد ادبی که به تازگی از دنیا رفت روز جمعه، ۱۹ آبان‌ماه برگزار می‌شود. همچنین مراسم نکوداشت علیرضا شجاع‌پور، دیگر شاعر و پژوهشگر تازه درگذشته روز پنجشنبه، ۱۸ آبان برگزار می‌شود.

تصاویری از «کودکان در آتش اسرائیل»

نمایشگاه تجسمی «کودکان در آتش اسرائیل» با ۳۴ اثر به همت جلال عطارزاده و با مشارکت برج آزادی و گروه هنری «لیلا» دوشنبه ۱۵ آبان در تالار آیینه برج آزادی برگزار می‌شود.

احتمال افزایش قاچاق و تخریب آثار تاریخی غزه

از سویی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) نگرانی عمیق خود را درباره خشونت‌های کنونی حادث بر غیرنظامیان ساکن غزه ابراز کرد و درباره بی‌توجهی به حفاظت از اموال فرهنگی و افزایش احتمالی قاچاق و تخریب اشیاء فرهنگی و تاریخی در این منطقه هشدار داد و بر آتش‌بس فوری تاکید کرد.

نوای ایران در عشق‌آباد پیچید

افزون بر این‌ها، کنسرت دوستی ایران و ترکمنستان در ادامه جشنواره گردشگری دو کشور در عشق‌آباد برپا شد.

۲ کشف تاریخی و  آمار جهانی سفر پس از کرونا

در نهایت این‌که تالار سلطنتی عصر برنز در آلمان و بقایای یک ارابه باستانی در چین که توسط گوسفندان حمل می‌شد، کشف شدند. همچنین  آمار جهانی سفر پس از کرونا اعلام شد. 

پیشنهادهایی برای خواندن:

میراث ارزشمند کمال‌الملک برای پسرها

آخرین فرصت برای پایان اعتصاب بازیگران

محمد گلریز به دستور چه کسی نام خانوادگی‌اش را تغییر داد؟

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha