• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402081510582
  • خبرنگار : 30147

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی:

۸۰ خانواده کمیته امداد در تربت‌جام صاحب مسکن شدند

۸۰ خانواده کمیته امداد در تربت‌جام صاحب مسکن شدند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی از خانه‌دار شدن ۸۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در تربت‌جام خبر داد.

رضا سلم‌آبادی در حاشیه سفر به شهرستان تربت‌جام در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تمام تلاش خود را در رفع مشکلات مسکن مددجویان به کار گرفته‌ایم، به جزئیات آیین افتتاح و واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) که با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان تربت‌جام برگزار شد، اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته ۸۰ واحد مسکونی از بخش خصوصی در این شهرستان برای مددجویان خریداری و تامین شد.

وی اظهار کرد: پس از بررسی و بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان کمیته امداد از این تعداد واحدها و همچنین رایزنی‌هایی که با مالک داشتیم در نهایت توانستیم هر واحد را به مبلغ ۲۲۰ میلیون تومان خریداری نمائیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با تقدیر از اینکه مالک تخفیف ویژه‌ای را برای مددجویان کمیته امداد قائل شد، عنوان کرد: اکنون ۸۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در تربت‌جام خانه‌دار شده‌اند که از این تعداد حدود ۶۳ خانوار اهل تسنن و ۱۷ خانوار اهل تشیع هستند.

۸۰ خانواده کمیته امداد در تربت‌جام صاحب مسکن شدند

وی زیربنای مفید هر واحد را ۷۵ متر و زیربنای غیر مفید را ۸۵ متر اعلام کرد و گفت: واحدها در بلوک‌های ۶ واحدی ساخته شده و در کل پروژه پخش هستند.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: کمیته امداد برای خرید هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان نیز به صورت وام ۳ درصد از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان کمک نموده است، همچنین مبلغ ۳۰ میلیون تومان توسط خود مددجو تأمین شده و باقی نیز زمانی که سند زده شود پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تمامی ۸۰ مددجوی عزیز تربت‌جامی در منازل خود ساکن هستند، تصریح کرد: در تربت‌جام هنوز بالغ‌بر ۴۰۰ نفر مددجوی فاقد مسکن داریم، البته بیش از ۲۰۰ نفر این افراد در پروژه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه از انعقاد دو تفاهم‌نامه برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد خبر داد و گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها برای ساخت ۱۳۰۱ واحد مسکونی با بنیاد علوی است که تاکنون ۶۰۴ واحد تحویل شده و یا آماده تحویل است، همچنین تفاهم‌نامه دیگر برای ساخت ۲۴۰۰ واحد با همکاری سپاه بوده که تاکنون حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی یا تحویل داده شده و یا آماده تحویل هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر بانک‌ها همکاری داشته باشند و اعتبارات به موقع تخصیص یابد تا پایان امسال ۲۵۰۰ واحد مسکونی را تحویل مددجویان خواهیم داد، عنوان کرد: این تعداد واحدها مربوط به تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: بیشتر واحدهایی که احداث می‌شوند مربوط به مناطق روستایی هستند، به عنوان مثال فقط در روستای چاه زول شهرستان خواف ۲۶ واحد در حال ساخت داریم که به زودی تحویل عزیزان می‌شود.

وی با بیان اینکه مددجویان شهری بیشتر در قالب نهضت ملی مسکن هستند، اظهار کرد: بالغ‌بر ۷۰ درصد واحدهایی که برای مددجویان کمیته امداد احداث می‌شود مربوط به مناطق روستایی است.

سلم‌آبادی اظهار کرد: هنوز بالغ‌بر ۲۲ تا ۲۳ هزار مددجوی بالای دو نفر در سطح شهر و روستاهای خراسان رضوی فاقد مسکن و یا دارای مسکن‌ غیر مقاوم داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha