• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402081510598

معاون استاندار قم:

آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی دارد

آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از اعتیاد نقش بسزایی دارد

ایسنا/قم معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با قدردانی از تلاش‌های آموزش‌وپرورش استان در اجرای طرح‌های آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی به منظور مقابله با اعتیاد، گفت: مدارس در جلوگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارند، از این رو فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه دانش‌آموزی باید استمرار داشته باشد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، احمد حاجی‌زاده معاون سیاسی امنیتی استاندار قم شامگاه دیشب در سومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، اعتیاد را زیربنای آسیب‌های اجتماعی توصیف و اظهار کرد: واقعیت این است که متاسفانه شاهد کاهش سن اعتیاد هستیم که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های آموزش‌وپرورش استان در اجرای طرح‌های آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی به منظور مقابله با اعتیاد، گفت: مدارس در جلوگیری از اعتیاد اهمیت زیادی دارند، از این رو فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه دانش‌آموزی باید استمرار داشته باشد و نباید از نقش آموزش و پرورش غافل شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تصریح کرد: ما توقع داریم به اقدامات موثر در مورد اعتیاد به طور جدی پرداخته شود و غفلتی صورت نگیرد.

وی تاکید کرد: برای ما آموزش‌وپرورش خیلی مهم و حائز اهمیت است و باید بر روی آن تمرکز کنیم.

حاجی‌زاده اهمیت محله محوری در بحث مقابله جدی با اعتیاد را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ما باید بر محله های مختلف برای فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد متمرکز شویم و نقطه‌های ضعف و قوت را نیز مورد شناسایی قرار داده و به سایر محله‌های شهر تعمیم دهیم.

معاون استاندار قم اضافه کرد: باید از طریق نظرسنجی، نظر مردم را در مورد طرح‌هایی که در راستای پیشگیری از اعتیاد انجام می‌شود، به‌دست آوریم، چون اگر کاری را انجام دهیم و تاثیری در جامعه نداشته باشد، موفقیت‌آمیز نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: فعالیت‌های ورزشی در پیشگیری از اعتیاد خیلی تاثیرگذار است، اگر جوانان و نوجوانان ورزش کنند، انرژی آنها تخلیه می‌شود.

حاجی‌زاده همچنین موضوع خانواده و نظارتی که والدین بر روی فرزندان دارند، را در پیشیگیری از اعتیاد مهم دانست و گفت: در این زمینه باید توجه بیشتری از سوی والدین صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha