• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081510773
  • خبرنگار : 71496

شهادت جوان فلسطینی در الخلیل/ تداوم یورش اشغالگران به شهرهای کرانه باختری

شهادت جوان فلسطینی در الخلیل/ تداوم یورش اشغالگران به شهرهای کرانه باختری

نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیست بامداد امروز دوشنبه بازداشت‌های گسترده‌ای را در کرانه باختری اشغالی آغاز کردند و جوانان فلسطینی نیز با یورش‌های آنها به شهرهای کرانه باختری مقابله کردند.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که جوانی فلسطینی امروز دوشنبه در شهرک حلحول در شمال الخلیل به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده‌است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که سه نفر دیگر در این منطقه زخمی شدند که حال هر سه نفر وخیم است.

اشغالگران بامداد امروز به مناطقی در کرانه باختری اشغالی یورش برده و دست به بازداشت‌های گسترده‌ای زدند.

از جمله این مناطق اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی بود که بازداشت‌های گسترده‌ای در این اردوگاه انجام شد و همزمان با آن بالگردهای دشمن به پرواز درآمدند.

اشغالگران به شهرک نعلین در غرب رام‌الله و نیز روستای الیاس نبی در شرق قلقیلیه در کرانه باختری یورش بردند.

همچنین آنها به شرق شهر نابلس و منطقه جبل شمالی یورش بردند، اما با تیراندازی نیروهای مقاومت فلسطین روبه‌رو شدند.

به گفته برخی منابع فلسطینی، در نابلس درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای مقاومت و اشغالگران شکل گرفت و دو طرف در روستای بیتا در جنوب نابلس با یکدیگر درگیر شدند.

در شمال کرانه باختری نیز ارتش رژیم صهیونیستی به طوباس یورش برد و به گفته برخی فعالان در این شهر درگیری‌های مسلحانه‌ای میان دو طرف شکل گرفت.

یورش‌های جدید رژیم صهیونیستی شامل حال دو شهر طولکرم و قلقیلیه نیز شد، این دو شهر در چند روز گذشته نیز هدف حملات این رژیم قرار گرفته بود و به درگیری‌های مسلحانه ختم شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در روستای اماتین در شرق قلقیلیه یک جوان ۲۳ ساله فلسطینی از ناحیه ران زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

همچنین خبرنگار العربی الجدید از درگیری‌ها و بازداشت یک جوان فلسطینی در یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه الامعری در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

محمد حمدان، روزنامه‌نگار در این زمینه نوشت، اشغالگران سعی دارند کرانه باختری را به کانتون‌هایی تقسیم کرده و ساکنان آن را از مناطق طبقه‌بندی شده «ج» آواره کنند.

برخی منابع محلی در حساب‌های کاربری خود اعلام کردند که سربازان ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به منزل معروف الرفاعی، مشاور رسانه‌ای استاندار قدس اشغالی در شهرک عنات، او را بازداشت کردند.

در جنوب کرانه باختری نیز اشغالگران با خودروهای نظامی خود به شهر الخلیل یورش برده و ایاد الجمل، جوان فلسطینی و تیسیر الجمل، پدر او را در جنوب الخلیل بازداشت کردند.

در مقابل جوانان فلسطینی با بمب‌های دست‌ساز به برج نظامی موجود در ورودی اردوگاه العروب در شمال الخلیل حمله کردند.

اشغالگران بامداد یکشنبه سعی کردند به ساختمان المقاطعه در نابلس یورش ببرند، اما با تیراندازی شدید هدف قرار گرفتند، این یورش همزمان با یورش اشغالگران به دو شهرک الخلیل و قصره در جنوب نابلس، عزون در شرق قلقیلیه و حوسان در غرب بیت لحم انجام شد.

برخی منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران عونی الشخشیر، اسیر آزادشده فلسطینی را از منزلش در رفیدیا در شهر نابلس بازداشت کردند و سه فلسطینی نیز در این شهر در تیراندازی اشغالگران زخمی شدند.

علاوه بر این، تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر بامداد یکشنبه از خیابان الناصره به شهر جنین یورش بردند و  همزمان با آن آژیرهای خطر در اردوگاه به صدا درآمدند.

همین‌طور جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در مسیر النشاش در جنوب بیت لحم با یکدیگر درگیر شدند.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه حدود ۵۰ فلسطینی را در شهرهای مختلف کرانه باختری بازداشت کرد.

از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته تا این لحظه ۱۶۱ فلسطینی در کرانه باختری در حملات نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شده و حدود ۲۰۰۰ تن دیگر بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha