• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402081510880
  • منبع : نمایندگی سمنان

پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان سمنان با برپایی ۵۰ ویژه برنامه

پاسداشت هفته کتاب و کتابخوانی در استان سمنان با برپایی ۵۰ ویژه برنامه

ایسنا/سمنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه و فعالیت فرهنگی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

فرشید فلاح ۱۵ آبان ماه در نشستی با خبرنگاران با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: این برنامه ها با مشارکت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها و موسسه های فرهنگی در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.

وی، برپایی نمایشگاههای کتاب، رونمایی از کتاب، نشست  استانی مولفان و ناشران و شاعران استان، برگزاری محافل ادبی در شهرستانها، بازدید کتابفروشی ها، کارگاه داستان نویسی و خوانش کتاب، تجلیل از مولفان بومی، تقدیر از ناشران و فعالان حوزه کتاب، جشن کتاب، نشست های مختلف با موضوع کتاب و کتابخوانی و ... را از جمله این برنامه ها برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هفته کتاب و کتابخوانی امسال در حالی برگزار می شود که سمنان به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران انتخاب و معرفی شده است و برنامه های هفته کتاب در این استان به این مناسبت دارای حال و هوایی خاص خواهد بود.

همچنین سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از برپایی نمایشگاه کتاب با بیش از پنج هزار عنوان در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی در دامغان خبر داد.
ابراهیم پورتقی گفت: این نمایشگاه بعد از چهار سال وقفه، همزمان با آغاز سی و یکمین هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی عصر یکشنبه با حضور امام جمعه و مسوولان فرهنگی دامغان افتتاح شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب دامغان تا سوم آذر دایر است و علاقمندان می‌توانند از هشت صبح تا ۲۲ با مراجعه و کتاب های مورد نیاز خود را با تخفیف ۴۰ تا ۶۰ درصد تهیه نمایند.

وی افزود: قریب ۵۰ هزار جلد کتاب در این نمایشگاه در زمینه های فرهنگی، هنری، اقتصادی، تخصصی، کودک و نوجوان، دینی و ... در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در تقویم رسمی کشورمان از ۲۴ آبان سالروز رحلت علامه طباطبایی تا دوم آذر هفته کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha