• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081510881
  • خبرنگار : 50647

آغاز شانزدهمین مسابقات آتش‌نشانی ایمپاسکو در بافق

آغاز شانزدهمین مسابقات آتش‌نشانی ایمپاسکو در بافق

ایسنا/یزد شانزدهمین دوره مسابقات علمی تخصصی آتش نشانی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(ایمپاسکو) با حضور تیم‌هایی از مجتمع‌های تابعه به میزبانی شرکت سنگ آهن بافق آغاز شد.

«حامد فتاحی» مدیر HSE شرکت سنگ آهن بافق در این باره گفت: مسابقات آتش نشانی در دو بخش تئوری و چهار ماده عملیاتی از امروز آغاز و تا چهارشنبه هفدهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در بخش عملیاتی مسابقه صعود و فرود، آمادگی جسمانی شامل عبور از موانع مارپیچ، نردبان افقی و غیره و هم‌چنین آبگیری از منبع روباز و نشانه‌روی روی سیبل با شلنگ و مانیتور خودروی آتش نشانی را خواهیم داشت.

به گفته فتاحی، به اخلاق حرفه‌ای و همکاری تیمی در این مسابقات امتیاز ویژه داده خواهد شد و یک تیم به عنوان تیم اخلاق در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را سنجش آمادگی آتش نشانان، توانایی کار با تجهیزات به روز و جدید، آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی و سناریوهای مشابه، ارتقای علمی آتش نشانان، اصلاح اشکالات از سوی داوران و ارتقای جسمانی کارکنان بخش آتش نشانی عنوان کرد.

فتاحی خاطرنشان کرد در این دوره از مسابقات در مجموع ۲۸ تیم از ۱۴ استان و ۲۶ شهرستان به تعداد ۲۴۰ شرکت کننده حضور دارند که هر تیم شامل چهار نفر عضو عملیاتی و یک سرپرست همراه است.

«امیر ولدخانی» مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی(HSE) ایمیدرو امروز دوشنبه در مراسم آغاز بکار این دوره از مسابقات، با اشاره به ممیزی‌های سالیانه این شرکت از کارخانه‌های فولادی، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر، میزان رعایت نکات ایمنی و آمادگی نیروهای ایمنی و آتش نشانی افزایش داشته و این پیشرفت چشمگیر بوده است.

«علی یقطین» مشاور مدیر عامل سنگ آهن مرکزی بافق نیز در این برنامه به اهمیت رعایت نکات ایمنی در شرکت‌های فولادی، وظیفه آتش‌نشانان و نیروهای ایمنی اشاره و اظهار کرد: آتش‌نشانی شغل نیست، بلکه عشق است و  آتش‌نشانان  نیروهای فداکار و شجاعی هستند که همیشه با حضور خود حافظ جان کارکنان مجتمع‌های صنعتی هستند.

وی برگزاری این المپیاد در سطح ملی را دستاوردی مهم برای واحدهای ایمنی ایمیدرو عنوان کرد و از همکاری تیم‌های شرکت کننده قدردانی کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha