• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402081510893
  • خبرنگار : 71496

مقام آمریکایی: اگر حزب‌الله وارد جنگ شود، فاجعه برای اسرائیل رقم می‌خورد

مقام آمریکایی: اگر حزب‌الله وارد جنگ شود، فاجعه برای اسرائیل رقم می‌خورد

یک روزنامه آمریکایی نوشت، پافشاری رژیم صهیونیستی بر حمله زمینی به نوار غزه احتمالا موجب ورود گسترده‌تر حزب‌الله لبنان به جنگ می‌شود و این می‌تواند برای این رژیم فاجعه‌بار باشد.

به گزارش ایسنا، در گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزماینر آمده است، حزب‌الله لبنان با داشتن حدود ۳۰ تا ۵۰ هزار نیرو و بیش از ۱۵۰ هزار موشک و تجربه جنگی گسترده در سوریه و مناطق مختلف خاورمیانه، این قدرت را به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان رژیم صهیونیستی تبدیل کرده‌است.

در ادامه این گزارش نیز جاناتان شانزر، معاون رئیس مؤسسه دفاع از پژوهش‌های دموکراسی‌ها نیز توان جنگی حزب‌الله را با آنچه در اختیار دارد، با یک کشور متوسط اروپایی هم‌ردیف دانست و گفت: فکر می‌کنم سطح فعلی تنش حاکی از احتمال جدی قصد حزب‌الله برای مداخله است، در واقع حزب‌الله برای چنین زمانی ایجاد شده و تمرکز اصلی آن بر قدرت اصلی‌اش یعنی انبار بزرگ موشکی‌اش خواهد بود که با آن می‌تواند بر گنبد آهنین اسرائیل و دیگر سامانه‌های پدافند هوایی غلبه کند.

در ادامه گزارش این روزنامه آمریکایی به نقل از شانزر آمده است، در اینجا نوبت به موشک‌هایی می‌رسد که رژیم صهیونیستی را به شکل کامل بمباران خواهند کرد چراکه هیچ راهی برای مقابله با شلیک ۱۲۰ هزار موشک و رگبار گسترده‌ای از مهمات هدایت‌شونده  همزمان با موشک‌های غیر هدایت شونده برای غلبه بر سامانه گنبد آهنین اسرائیل وجود ندارد چراکه این رژیم تعداد زیادی موشک‌های رهگیر در اختیار ندارد و با وارد آمدن خسارات سنگین به شهرها و زیرساخت‌های اسرائیل، نتیجه آن برای اسرائیل یک فاجعه خواهد بود.

معاون رئیس مؤسسه دفاع از پژوهش‌های دموکراسی‌ها در ادامه این گزارش نیز درباره پیوستن گروه‌های مقاومت عراق و سوریه به حزب‌الله در جنگ علیه رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت، اگر جنگی گسترده و چند جبهه‌ای آغاز شود، بعید نیست که آمریکا مداخله کند و در ادامه قدرت‌های دیگری نیز وارد جنگ شوند و این شرایط می‌تواند فاجعه‌ای را در منطقه خاورمیانه در نتیجه این جنگ گسترده رقم بزند و این همان موردی است که آمریکا و اسرائیل در حال حاضر تلاش می‌کنند از آن دوری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha