• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402081510898
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گالری کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاهی از عکاسان روس

گالری کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاهی از عکاسان روس

ایسنا/اصفهان خواهرخواندگی و مراودات فرهنگی دو شهر اصفهان و سن‌پترزبوگ موجب‌شده تا گالری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان میزبان نمایشگاهی از عکاسان روسیه با عنوان «تزار اسکویه سلو، دیروز، امروز، فردا» باشد که تصاویری از شهر پوشکین را ثبت کرده‌اند.

علی عطریان، رئیس اداره هنری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه امسال بیستمین سالگرد خواهرخواندگی اصفهان و شهر سن‌پترزبوگ در روسیه است، بیان کرد: این دو شهر مراودات و تعامل فرهنگی بسیاری با هم دارند و این موضوع در کنار بیستمین سالگرد خواهرخواندگی آن‌ها موجب برگزاری نمایشگاه «تزار اسکویه سلو، دیروز، امروز، فردا» شده است.

او اضافه کرد: انتخاب عنوان «دیروز، امروز، فردا» برای این نمایشگاه نیز پیشنهادی بود که از سوی شهر سن‌پترزبوگ مطرح شد و القا کننده‌ی این امر است که ما دارای تاریخ هستیم و به امروز و آینده‌مان فکر می‌کنیم.

گالری کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاهی از عکاسان روس

عطریان در خصوص اینکه چه سازمان‌هایی در برگزاری نمایشگاه «تزار اسکویه سلو، دیروز، امروز، فردا» دخیل بوده‌اند، توضیح داد: شهرداری اصفهان، امور بین‌الملل اداره کل ارتباطات شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و هم چنینموزه هنرهای معاصر اصفهان در این امر مشارکت داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه عکس‌های ارائه شده در این نمایشگاه در سبک مستند خلق شده‌اند، افزود: موضوع عکس‌ها مناظر شهری، تاریخ و طبیعت پوشکین در حومه شهر سن پترزبورگ است که از مناطق تاریخی و فرهنگی روسیه به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره هنری شهرداری اصفهان با بیان اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه «تزار اسکویه سلو، دیروز، امروز، فردا» توسط ۲۰ عکاس روسی خلق شده‌اند، گفت: عکس‌ها در اختیاره موزه سکویه سلو بوده است و اکنون به موزه هنرهای معاصر اصفهان اهدا شده‌اند.

گالری کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاهی از عکاسان روس

عطریان ضمن اشاره به اینکه ۳۱ اثر در نمایشگاه «تزار اسکویه سلو، دیروز، امروز، فردا» ارائه شده است، ادامه داد: این عکس‌ها در اندازه A۳ و به شکل‌های افقی یا عمودی و به‌صورت رنگی هستند.

او یادآوری کرد: نمایشگاه «تزار اسکویه سلو، دیروز، امروز، فردا» یازدهم آبان‌ماه با حضور نماینده فرهنگ‌داری روسیه در اصفهان و معاون فرهنگی و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان افتتاح شد و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۵ آبان‌ماه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۳۰ بعدازظهر به گالری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، واقع در اصفهان، خیابان گلدسته مراجعه کنند.

گالری کتابخانه مرکزی میزبان نمایشگاهی از عکاسان روس

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha