• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081510942
  • خبرنگار : 50163

توسعه پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر زنجان براساس آمایش سرزمینی

توسعه پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر زنجان براساس آمایش سرزمینی
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان را بر اساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخ‌گویی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث و سوانح انجام‌ می‌شود.

حکمت‌اله هاشمی ظهر امروز (۱۵ آبان‌ماه) در دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳، اظهار کرد: امدادگران و نجات‌گران در صحنه‌های حوادث اقدام به احیا می‌کنند، لذا مربیان هلال‌احمر استان نسبت به آموزش این فن و روش‌های سریع و کلید واژه‌های اصلی احیای مصدومان اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بازآموزی‌ها، توان‌افزایی است و مربیان باید همیشه آماده و اطلاعات آنها بروز باشند، گفت: نیاز است مربیان همواره آموزش و تکرار آموخته‌ها را برای امدادگران و نجات‌گران اعمال کنند.

هاشمی با بیان اینکه رسالت جمعیت هلال‌احمر را قانون مشخص کرده است، ادامه داد: باید همه آحاد جامعه را با برنامه‌ریزی آموزش دهیم و به برنامه اضطراری و عملیاتی همه ارگان‌ها وارد شویم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی جزو وظایف هلال‌احمر محسوب می‌شود، تصریح کرد: نیروهای عملیاتی هلال‌احمر شبانه‌روزی پاسخ‌گوی حوادث و سوانح هستند.

این مسئول با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان را براساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخ‌گویی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از حوادث و سوانح انجام‌ می‌شود، افزود: در حوزه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای استان زنجان اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

وی اولویت اصلی مربیان را گسترش  آموزش‌های هلال‌احمر به همه آحاد جامعه بیان کرد و متذکر شد: مخاطرات زیاد است که براساس این مهم باید آمادگی داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این دوره، گفت: از مهم‌ترین اصول و روش تدریس بروزرسانی دانش در تدریس و مطالعه جنبی و پایه‌ای است و به روز بودن اطلاعات مربیان از محاسن برگزاری دوره‌های بازآموزی است.

حجت‌الاسلام جواد نصیری با توضیح اینکه مربیان علاوه بر تدریس با منشا اخلاق خوب نیز باشند و فراگیران را به سمت محوریت توحید دعوت کنند، ادامه داد: براساس قرآن‌کریم باید تزکیه داشته، حکمت را فرا بگیریم و راه و رسم اصول معرفت شناخت خدا که شامل رفتارهای انسانی فردی و اجتماعی جامعه می‌شود را نیز داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز در ادامه دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳، گفت: سال‌جاری مهم‌ترین برنامه تمرین هفتگی رزمایش است و برگزاری دوره‌های توجیهی و آموزش در مباحث پدافند غیرعامل نیز از برنامه‌هایی است که ماهانه برگزار خواهد شد.

سیروس محمدیاری افزود:هلال‌احمر از ارگان‌هایی است که در کارگروه پدافند غیرعامل نقش مهمی بر عهده دارد و در دوره جدید مدیریت این مجموعه در استان نیز پایه کار بوده و تاکنون نقش موثری را ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha