• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081511002
  • خبرنگار : 50130

رئیس کل دادگستری کردستان تاکید کرد:

تمامی کارکنان دستگاه قضایی کردستان موظف به تکریم ارباب رجوع هستند

تمامی کارکنان دستگاه قضایی کردستان موظف به تکریم ارباب رجوع هستند

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تمامی کارکنان دستگاه قضایی استان موظف به تکریم ارباب رجوع هستند.

حجت الاسلام حسینی، امروز دوشنبه(۱۵ آبان ماه) ضمن بازدید از شعب قضایی شهرستان دهگلان، در دیدار با رئیس دادگستری و قضات شهرستان دهگلان بیان کرد: اطاله دادرسی و معطل ماندن صدور احکام پرونده های قضایی سبب تضییع حقوق مردم می شود.

وی افزود: در بسیاری از موارد تاثیر حسن خلق قاضی در ایجاد امید آفرینی و اعتمادسازی در مردم به مراتب بیشتر از رای صادره از سوی وی است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه با جدیت در تمامی حوزه های قضایی باید اجرایی شود و در مهلت های مشخص شده گزارش اجرای این برنامه توسط روسای دادگستری شهرستان ها به دبیرخانه اجرای برنامه عملیاتی در استان اعلام شود.

وی، همچنین بر لزوم توجه به کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری با استفاده از ارتقای ظرفیت صلح و سازش در دهگلان تاکید کرد و افزود: بسیاری از زحمات و تلاش های شبانه روزی قضات، تحت الشعاع موجودی پرونده های شعب است، از این رو رسیدگی همراه با دقت و سرعت باید سرلوحه اقدامات دستگاه قضایی در عدلیه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی، همچنین بر ورود جدی دادستان های استان در حوزه حقوق عامه و مبارزه با تخلفات و مفاسد ادارات و دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی تاکید کرد .

در ادامه، حجت الاسلام رستمی احقر رئیس دادگستری شهرستان دهگلان گزارشی از وضعیت دادگستری این شهرستان را به استماع رئیس کل دادگستری استان کردستان رساند.  

شایان ذکر است که در جریان این بازدید یک روزه ، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از شعب دادسرای دهگلان بازدید نموده و معاونین رئیس کل دادگستری استان نیز در حوزه های مختلف وضعیت دادگستری دهگلان را مورد بررسی قرار دادند و مصوباتی هم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha