• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402081511050
  • خبرنگار : 50024

مصرف سالانه ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب در البرز

مصرف سالانه ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب در البرز

ایسنا/البرز مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز گفت: سالانه ۳۲۰ میلیون مترمکعب آب در البرز مصرف می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا نامداری روز دوشنبه ۱۵ آبان در نشست مشترک با مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به برداشت بی رویه آب از سفره‌های زیرزمینی و سطحی استان اظهار کرد: مصرف سالانه آب شرب در این استان ۳۲۰ میلیون مترمکعب است که با این اوصاف باید مدیریت مصرف بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تلاش‌ها بر این است تا با فرهنگ سازی حداقل ۱۰ درصد مصرف آب شرب را در البرز کاهش دهیم زیرا مصرف آب شرب در این استان بیش از ۱۰ هزار لیتر بر ثانیه است .

نامداری گفت: در صورتی که ۱۰ درصد این مصرف را بدون ایجاد نارضایتی مردم کاهش دهیم، معادل آب ۶۰ حلقه چاه صرفه جویی کرده ایم؛ آب شرب از منابع زیرزمینی باهزینه‌های گزاف استخراج می‌شود تا رضایت مردم تامین گردد.

مدیرعامل آبفا البرز با طرح این سوال که چقدر از ۳۲۰ میلیون متر مکعب قابلیت مدیریت دارد، بیان کرد: مدیریت بر منابع محدود آب استان با روش مدیریت تقاضا از سوی مردم امکان پذیر است و با فرهنگ سازی و یافتن راهکارهای عملی می‌توان به این مهم دست یافت.

نامداری هزینه حفر و تجهیز یک حلقه چاه با آبدهی حدود ۲۰ لیتر در ثانیه را حدود ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اگر هزینه یک حلقه چاه را صرف فعالیت‌های آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی کنیم به طور حتم اثربخشی آن را در مدیریت تقاضا و تغییر رفتار مصرفی مشترکان شاهد خواهیم بود.

مجید درگی مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان البرز نیز گفت: البرز پنج درصد جمعیت و شش درصد صنایع کشور را درخود جای داده و این در حالی است که سهم آب آن کمتر از یک درصد کشور است.

وی خواستار توجه بیشتر به سند آمایش سرزمین شد و افزود: باید نگاه دستگاه‌های نظارتی به محیط زیست بیش از پیش ارتقا یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha