• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402081511089
  • خبرنگار : 71457

نخست‌وزیر فلسطین هنگام صحبت از غزه گریست؛ «اسرائیل می‌خواهد هیروشیما را در غزه ببیند»

نخست‌وزیر فلسطین هنگام صحبت از غزه گریست؛ «اسرائیل می‌خواهد هیروشیما را در غزه ببیند»

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: تصمیم کابینه اسرائیل برای کسر مبالغ جدیدی از اموال کسرشده با این بهانه که ما از غزه به صورت ماهانه ۱۴۰ میلیون دلار حمایت مالی می‌کنیم، یک تصمیم سیاسی است که هدف آن جدا کردن غزه از کرانه باختری است و ما اجازه آن را نخواهیم داد و این جدایی را نمی‌پذیریم.

به گزارش ایسنا، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در آغاز جلسه دولت گفت: غزه بخشی جدایی ناپذیر از بافت ملی ما است و بخش جغرافیایی اساسی از فلسطین است. ما به مسئولیت‌های خود در غزه به مدت ۳۰ سال و حتی بعد از جدایی پایبند بودیم و به این رویکرد ادامه می‌دهیم.

به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، اشتیه گفت: این پول‌های مردم ما است و ما به درخواست برای دریافت تمام و کمال این پول‌ها ادامه می‌دهیم تا آنها را به دست آوریم. یک مداخله بین المللی در این امر وجود دارد و ما امیدواریم که نتیجه مطلوب را طی روزهای آتی بدهد. این پول با ارزش‌تر از خون کودکان در غزه و کرانه باختری نیست.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان که هنگام کنفرانس خبری در خصوص اوضاع غزه نتوانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد، عنوان داشت: صحنه‌ها در غزه از توان انسان برای تحمل کردن پا فراتر می‌گذارد. کودکان با بمب‌ها و از گرسنگی و ترس کشته می‌شوند و مجروحان بدون درمان مانده‌اند و آمبولانس‌ها مورد بمباران قرار می‌گیرند.

وی افزود: اسرائیل به چه تعداد شهید فلسطینی نیاز دارد تا انتقام گرفته باشد و چه تعداد خانه باید خراب شوند تا ماشین تجاوز سیر شود و چه تعداد مجروح باید خونشان ریخته شود تا مهاجمان با صدای ناله کودکان و صحنه‌های کشتار دسته جمعی بیگناهان لذت ببرند.

اشتیه همچنین با اشاره به اظهارات تحریک آمیز وزیر میراث رژیم صهیونیستی در مورد امکان استفاده از بمب‌های هسته‌ای در غزه گفت: ۱۰ هزار شهید و بیش از ۲۵ هزار زخمی و یک میلیون آواره برای آنها بسنده نمی‌کند بلکه او می‌خواهد که هیروشیما را در غزه ببیند و شاهد کشتار دسته جمعی باشد.

وی از دیوان کیفری بین‌المللی نیز خواست تا دستور بازداشت مجرمان را به عنوان گامی پیشگیرانه صادر کند تا ماشین کشتار را متوقف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha