• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402081511103
  • خبرنگار : 50403

رئیس شورای اسلامی تبریز:

تنها ۱۰ درصد از درآمد شهرداری تبریز مربوط به درآمدهای پایدار است

تنها ۱۰ درصد از درآمد شهرداری تبریز مربوط به درآمدهای پایدار است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز، درآمد پایدار شهرداری این کلانشهر را تنها ۱۰ درصد از کل درآمد این نهاد عنوان کرد.

شهرام دبیری، ۱۵ آبان ماه در آیین افتتاح «رویداد علمی همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز» در تالار وحدت دانشگاه تبریز، گفت: اکنون ۱۴۰۰ شهرداری در کشور فعالیت دارند که از درآمد پایینی برخوردار هستند و در تبریز نیز تنها حدود ۱۰ درصد از درآمد شهرداری مربوط به درآمدهای پایدار است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: سیاست‌های تشویقی در دوره‌های مختلف شورای اسلامی شهر در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری اتخاذ و تخفیف‌هایی نیز برای سرمایه گذاران ارائه شد که همین موضوع لزوم تفاوت رفتار با سرمایه‌گذاران را اثبات می‌کند.

وی یادآود شد: بودجه‌ی امسال شهرداری تبریز ۲۰ همت است که در صورت تحقق، ۴۰ درصد آن جاری و مابقی صرف نگهداری و هزینه‌های عمرانی خواهد شد. این در حالی است که تنها هزینه‌ی احداث یک کیلومتر مترو، ۲۵۰۰ میلیارد تومان است و مجموع بودجه‌ی عمرانی شهرداری تنها برای احداث چهار کیلومتر از خط مترو کفایت می‌کند.

دبیری با تاکید بر اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد، گفت: طی یک سال اخیر در صنعت گردشگری در دنیا یک تریلیارد دلار درآمد وجود داشت این در حالی است که در ایران درآمد ما از صنعت گردشگری در سال گذشته تنها ۶.۵ میلیون دلار بوده است و از سویی ایران دارای بیشترین جاذبه‌های گردشگری است.

وی با اشاره به علاقمندی ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در داخل کشور، خاطرنشان کرد: بسیاری از ایرانی‌ها در داخل و خارج از کشور به دلیل تعصب و علاقه‌ای که به کشور دارند، متمایل به سرمایه گذاری در ایران هستند که باید با برنامه‌ریزی دقیق و کاهش بروکراسی اداری از آن‌ها دعوت به سرمایه گذاری کنیم.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز با تاکید بر اهمیت رفتار متفاوت از سوی مسئولان با سرمایه گذاران، اظهار کرد: مسئولان استانی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران، میثاق نامه‌ای مشترک امضا کرده‌اند.

گفتنی است؛ در این همایش تعدادی از سرمایه‌گذاران آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند. هم‌چنین پنل‌های تخصصی، کارگاه‌ها و ارائه‌ی مقالات علمی این همایش با عناوین «الگوی مشارکت، سرمایه گذاری و تامین مالی»، «آسیب شناسی پروژه های راکد»، «توسعه هوشمند و دانش بنیان شهری»، «بالانس منابع و مصارف شهرداری‌ها» و «سکونتگاه‌های غیر رسمی un-habitat» نیز در این رویداد یک روزه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha