• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402081511107
  • خبرنگار : 50444

مدیر مخابرات استان:

طرح جامع فیبر نوری در خراسان شمالی اجرا می‌شود

طرح جامع فیبر نوری در خراسان شمالی اجرا می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی از برنامه های این شرکت برای توسعه فیبر نوری در استان خبر داد.

رسول علی‌اصغرپور در گفت و گو با ایسنا به مناسبت روز جهانی فیبر نوری اظهار کرد: برای توسعه شبکه فیبر نوری از ابتدای سال برنامه های مختلفی را در نظر گرفتیم و این کار را در قالب طرح نجما آغاز کردیم.

وی افزود: طی امسال حدود ۲۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر بجنورد اجرا شده است. در تعدادی از شهرها نیز قراردادهایی را با شهرداری ها منعقد کرده ایم و با تعاملات دوسویه، مشغول به فیبر گذاری و توسعه شبکه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های ما این است که امکان راه اندازی دوربین های پایش ترافیک شهرداری بجنورد را با توسعه شبکه فیبر نوری فراهم کنیم که بدین منظور مذاکراتی با این مجموعه انجام شده است که همچنان ادامه دارد.

علی‌اصغرپور گفت: از سوی دیگر، وزارت کشور و استانداری ها بر توسعه فیبر نوری و اجرای آن ها در شعب اخذ رای تاکید دارند تا به سمت تمام الکترونیکی بودن انتخابات حرکت کنیم که در این خصوص نیز در برنامه داریم تمام شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه بجنورد به فیبر نوری متصل شود.

وی بیان کرد: کمک به اجرای دولت الکترونیک در سازمان های مختلف و همچنین توسعه فیبر نوری به تمام نقاط شهری از دیگر برنامه های ما محسوب می شود و تلاش داریم تمام این چهار موضوع را در قالب طرح جامع فیبر نوری در استان اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، توسعه فیبر نوری در شهرهای اسفراین، شیروان، فاروج و آشخانه به طور کامل و در تمام نقاط شهری و کوچه ها اجرایی شده است. به عنوان مثال در شیروان، ۴۰ کیلومتر فیبر نوری فقط طی ۳۰ روز انجام شد که اقدام بزرگی محسوب می شود و نشان از توان بالای مخابرات در اجرا دارد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی هم چنین گفت: حدود پنج هزار کیلومتر فیبر نوری زیرساختی در استان وجود دارد که بین شهرها، روستاهای و مراکز مختلف کشیده شده است اما ایراد آن ها این بود که عمده آن ها هوایی و کم ظرفیت بودند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهمی که در حال انجام آن هستیم پرظرفیت کردن و خاکی کردن آنهاست تا از حوادث مختلف و سرقت ها مصون بمانند.

علی‌اصغرپور  اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ مشترک تجاری نیز در استان داریم که ۳۰۰ مورد از آن ها به فیبر نوری متصل هستند و تلاش داریم تا شهریور ماه سال آینده تعداد آن ها را با یک هزار مشترک برسانیم که سبب می شود کیفیت خدمات آن ها به مردم بهتر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha