• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402081511202
  • خبرنگار : 71506

پایانِ حسن یزدانی؟

پایانِ حسن یزدانی؟

جراحی دشوار کتف حسن یزدانی و دوری ۵ ماهه وی از میادین در آستانه بازی‌های المپیک، نگرانی‌ها بابت خداحافظی او از میادین کشتی را بیش از پیش کرده است.

به گزارش ایسنا، حسن یزدانی چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد بار دیگر مقابل دیوید تیلور آمریکایی به عنوان تنها رقیب جدی خود در سال‌های اخیر، تن به شکست داد و بار دیگر از رسیدن به مدال طلا بازماند.

یزدانی در شرایطی که از مصدومیت کتف رنج می‌برد، در کمال تعجب با توجه به پاداش درخور توجه کسب مدال طلا در بازی های آسیایی و کار آسان در کسب مدال طلا، عازم بازی‌های آسیایی شد و در نهایت نیز طبق انتظارات به مدال طلا رسید.

او پس از بازی‌های آسیایی کتف خود را جراحی کرد و طبق اعلام پزشکان ۵ تا ۶ ماه از میادین کشتی دور خواهد بود. با توجه به فاصله تنها ۹ ماه مانده به المپیک پاریس، در حقیقت یزدانی در خوشبینانه‌ترین حالت، ۴ ماه مانده به رقابت‌های المپیک می‌تواند تمرینات کشتی را از سربگیرد؛ اتفاقی که در کنار فاکتورهایی همچون دشواری‌های کسب نتیجه در المپیک آن هم پس از انجام عمل جراحی، دوری از آمادگی بدنی و همچنین بالا رفتن سن این کشتی‌گیر، می‌تواند کار او را در پاریس بیش از همیشه سخت‌ و دشوار کند.

اما صحبت‌های علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در مراسم تقدیر از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی، نیز نگرانی‌ها بابت بازگشت حسن یزدانی به میادین کشتی را بیشتر کرده است.

دبیر در بخشی از صحبت‌های خود درباره انتقادها از عمل جراحی حسن یزدانی و اینکه چرا با این وضعیت آسیب دیدگی به بازی های آسیایی اعزام شد، گفت: "واقعیت این است در ۲۰ سال گذشته هیچ دکتری نتوانسته قهرمانی را بعد از جراحی کتف به میادین قهرمانی بازگرداند. در مواردی مثل جراحی زانو،دست یا کمر این اتفاق افتاده اما در کتف کسی نبوده عمل کند و برگردد. خود من را در ۲۵ سالگی در ایران نتوانستند کتفم را عمل کنند. به دو سه جای دیگر دنیا هم رفتم اما درست نشد. کتف یزدانی از دو سه جا پاره بود و او واقعا در جهانی غیرت کرد که مدال گرفت. یزدانی برای بازی های آسیایی هم با میل خودش اعزام شد و تا ورزشکار نخواهد به هیچ رویدادی نمی‌رود. بعد از مسابقات بخاطر ترس از اینکه کتفش زیر فشار تمرینات بیرون نزند تصمیم گرفت عمل کند. امیدوارم یزدانی اولین ورزشکاری باشد که بعد از عمل کتف می‌تواند به میادین کشتی بازگردد"

با توجه به شرایط موجود حالا سوال این است که آیا حسن یزدانی پس از انجام عمل جراحی و در فاصله ۴ ماه مانده به المپیک آیا می‌تواند ابتدا خود را به مرز مطلوب آمادگی جسمانی برساند و سپس در دیدار انتخابی یا تورنمنت بین‌المللی  برای محک خوردن به میدان برود و سپس برای کسب مدال عازم المپیک شود یا اینکه با این شرایط سخت و دشوار، قید حضور در المپیک را می‌زند؟

همچنین این نگرانی وجود دارد که طبق صحبت‌های علیرضا دبیر، عمل کتف یزدانی اجازه ندهد او بار دیگر به میادین کشتی بازگردد و برای همیشه خداحافظی کند.

در این میان بسیاری معتقدند کامران قاسمپور در صورت جانشینی حسن یزدانی، با توجه به قدرت بدنی و زیرگیری‌های انفجاری، شانس بیشتری برای شکست دیوید تیلور در المپیک و کسب مدال طلای المپیک خواهد داشت؛ موضوعی که کادر فنی تیم ملی سعی در مخالفت با آن دارند و اصرارشان بر این است که قاسمپور را به وزن ۹۷ کیلوگرم ببرند که به مراتب شانس کمتری برای کسب مدال مقابل غول‌های این وزن همچون تاج‌الدینوف، سعدالله یف و اسنایدر که قطعا با ورژنی کاملا متفاوت با رقابت‌های قهرمانی جهان به میدان می آیند، خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۰۷:۵۰

به نظر می رسه می خوان آبرومندانه یزدانی را کنار بگذارند و البته مساله کتف هم به این قضیه کمک کرده . واقعیت اینه که نیازه برای روبرو شدن با تیلور نفر جدیدی وارد میدون کشتی بشه و یزدانی از پس این جونور بر نمی آد . یزدانی هم الحق و الانصاف تا الان یه دوجین مدال آورده ... این به ذهن من می رسه

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۰۹:۱۸

انشاالله که خوب بشه .وقدرت به دستش بر گرده.عمل کتف سخت هست ولی اگه بعد عمل به علت در د وترس دست رو تکان نداد .حالت شانه یخ زده میگن واقعا درسته با فیزیوتراپی درست میشه ما در کشورمان پزشک حاذق زیاد داریم .روی کتف عمل شده نباید خوابید .موفق باشید پهلوان.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۰:۵۰

خوبه دیگه از الان بهونه هاتونو واسه شکست مجدد حسن به تیلور آماده کنید که مردم باز شوک نشن، نکن خطر داره حسن عزیز، تو حریف تیلور نمیشی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۸:۱۲

با وجدان حرف بزن بد بینی خوب نیست برای بهبودی عمل کتف وقت نیاز داره وبعد هم فیزیو تراپی وکاردرمانی طول می‌کشه تا بهبودی حاصل بشه درضمن عمل دردناکی هست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۲۰:۱۳

اخه ما ایرانی ها چقدر استاد و کارشناسیم !!!!!! ما خععععلی خوبیم بوخودا. لامصب با کتف مصدوم طلا گرفته اونوقت میگی بهونه!؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۰:۵۰

خوبه دیگه از الان بهونه هاتونو واسه شکست مجدد حسن به تیلور آماده کنید که مردم باز شوک نشن، نکن خطر داره حسن عزیز، تو حریف تیلور نمیشی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۳:۳۸

درود به غیرت یزدانی عزیز که با کتف مصدوم افتخار آورد وجودت سلامت انشاالله که زود بهبودی حاصل بشه قهرمان بی ادعا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۶:۲۷

آبروی ایران از همه چیز مهتره، بعضی وقتها باید بپذیریم که به پایان راهیم، بهتره هر چه زودتر یه فکر دیگه کرد....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۱۷:۲۷

خود حسن یزدانی بایستی تکلیف را مشخص کند که اگر نمیتواند برای المپیک اماده شود زودتر اعلام کند تا فرد جایگزین که احتمالا علی سواد کوهی میتواند باشد جای او را بگیرد. کادر فنی و جناب دبیر اصرار دارند که کامران قاسمپور به 97 کیلو برود ولی با وجود احمد تاج الدین اف روس تبار بحرینی او شانس کسب مدال طلا را نخواهد داشت. بهترین گزینه برای وزن 86 کیلو همین کامران قاسمپور است. کادر فنی را هم بایستی تعویض کنند. با این کادر فنی به جائی نمیرسیم!

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۲۱:۲۱

حسن فقط داره به مربی خودش میبازه تا تیلور چندین چند بار فیلم رو نگاه کنید واقعا یه مشکلات ساده چطور به ذهن مربی ها نمیرسه یه گارد پایین تر نگه داشتن توی راند دوم اون قوصی که به جلو کرد بار اول تیلور درجا دوزاریش افتاد که از همین میتونه زیر بگیر و وقتی حسن در بار سوم این کار رو کرد اون هم مچ باش رو گرفت واقعا تعجب میکنه که مربی روی تشک باز هم دست زیر کتف رو نشون میده به حسن وخیلی موضوعات ساده دیگه که نوی آنالیز باید بهش بگن و کار کنن واقعا آدم میمونه چرا اینقدر ضعیف عمل میشه آنها یه عمر رو تشک نبودن آخ رسول خادم کجایی عشق

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۲۲:۱۵

چرا پیشگویی میکنید از حالا تا المپیک لندن خیلی زمان است یک سیب را بالا بندازید هزار چرخ می خورد تا به.زمین برسه پزشکان گفتن پنج ماه ولی حسن جوانه به امید خدا خوب میشه بر میگرده مثل همیشه مردم را خوشحال می کند.الکی تهمت نزنید.الهی خودت تمام مریض ها را شفا بده....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۶ ۲۳:۱۶

برای بازدید هر اراجیفی میگید. اونایی ورزشکارن میدونن توی 3ماه به آمادگی 100درصد میرسی. حسن یزدانی 6ماه فرصت داره. وازطرفی حتی الان هم تمرین میکنه روی اعضای دگ بدنش. پس بجای چشم شوری و تنگ نظری روحیه بدین به پهلوان کشورمون. تا المپیک بعدی که سن الان تیلور میرسه بتونه کشتی بگیره

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۰۰:۳۴

مهم اینه که ۱۰ تا مدال داره حتی اگر از کشتی خداحافظی هم بکنه با افتخار این کار رو کرده. درود به غیرت پهلوونیش

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۱۰:۵۸

یه بار از یه جایی خوندم که یه بابایی سوال کرد...ورزشکار سطح جهانی و المپیک کی باید خداحافظی کنه طرف مقابل گفت جونترها بهش میگن...حسن یزدانی کم نداشت و هر چی در توانش بود رو کرد ‌و قرار هم نیست زود از یاد بره ...منتهی اصل اول ورزش سلامتی هست دوم رقابت و سوم رفاقت...‌هرچند صلاح کار خویش خسروان دانند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۵:۲۸

این گشتی گیر ماهر رو فدراسیون فرسوده کرد.چه نیازی بود با این وضع بره جهانی و آسیایی؟ مگه کم کشتی گیر خوب داریم؟ فدراسیون به شدت نتیجه گرا شده و این بده.نتیجه گرایی با فرسودگی ورزشی ارتباط مستقیم داره.