• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081511254
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه آزاد بروجرد:

استحکام خانواده لازمه پیشرفت و توسعه جامعه است

استحکام خانواده لازمه پیشرفت و توسعه جامعه است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: استحکام خانواده لازمه پیشرفت و توسعه جامعه است و به عنوان بنیان اصلی تعلیم و تربیت نقش بسزایی دارد.

محمدرضا معظمی امروز ۱۵ آبان‌ماه در نخستین کمیته تعامل دانشگاه و خانواده که در سالن جلسات ساختمان اداری برگزار شد، ضمن تأکید بر نقش خانواده به‌عنوان بنیان اصلی تعلیم و تربیت، اظهار کرد: استحکام خانواده لازمه پیشرفت و توسعه جامعه است.

وی با بیان اینکه قبل از سپردن کارها به اشخاص باید اعتقاد قلبی نسبت به امور محوله در اشخاص وجود داشته باشد، افزود: مشکلات اجرایی نیز در مسیر ایده‌های مؤثر و کارآمد باید شناسایی و مرتفع شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: تاکنون تعامل و ارتباط دوسویه بین دانشگاه و خانواده ضعیف بوده و در این مسیر کم‌کاری صورت گرفته است و از این پس، این ارتباط باید به جد پیگیری شود و از این پتانسیل بالا به بهترین نحو و با همفکری اعضا استفاده شود.

معظمی، هدف از این تعامل را مشارکت خانواده‌ها در رفع مشکلات احتمالی دانشگاه برشمرد و اضافه کرد: ارتباط دوسویه موجب افزایش خدمات دانشگاه و رفع انتظارات خانواده‌ها می‌شود و منافع دانشگاه تابع منافع جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورالعمل این کمیته دانشگاه و خانواده به‌عنوان یکی از مهمترین اقطاب اثرگذار در جامعه دانشگاهی است و نقش به بسزایی در تربیت دانشگاهیان و نقش‌آفرینی آنان دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بیان کرد: حل بسیاری از مسائل روزمره دانشجویان که در فضای مستقل از خانواده به دنبال تحصیل علم و معرفت هستند از طریق والدین و ارتباط و تعامل مناسب با آنان امکان‌پذیر است.

معظمی ادامه داد: اطلاع یافتن خانواده‌ها از وضعیت آموزشی، روانی و رفاهی فرزندان در دوران دانشجویی و ارتباط آنان با برنامه ریزان و مسئولان دانشگاه می‌تواند موجب ارتقای سطح فکری، اخلاقی و... این قشر و جبران کاستی‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، ارتباط مناسب با خانواده‌های اساتید و کارکنان سبب تعالی و پویایی مجموعه دانشگاه و خانواده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: همچنین از اهداف تشکیل این کمیته می‌توان به تصمیم سازی برای شورای فرهنگی، برقراری ارتباط دوجانبه بین ارکان دانشگاه با خانواده دانشگاهیان؛ ارتقای سطح همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان خانواده اساتید، کارکنان و دانشجویان و افزایش تعامل و همدلی با یکدیگر اشاره کرد.

معظمی آشنا کردن خانواده دانشجویان با ضوابط، شرایط و مقررات دانشگاه؛ شناسایی خانواده‌های صاحب‌نظر، علاقه‌مند، کارآمد و ایده پرداز و استفاده از نقطه نظرات سازنده آنان در رشد و اعتلای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی؛ تبیین، نهادینه‌سازی و تسهیل ازدواج‌های آسان دانشجویان در میان خانواده دانشجویان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه با محوریت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت خانواده‌های همیار و داوطلب در یاری‌رسانی به دانشگاه‌ها و همچنین استفاده از این ظرفیت برای کمک به دانشجویان آسیب‌پذیر را از دیگر اهداف برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha