• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081511257
  • خبرنگار : 50176

یک تولیدکننده:

آب ناحیه صنعتی "خوشناموند" جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست

آب ناحیه صنعتی "خوشناموند" جوابگوی نیاز تولیدکنندگان نیست

ایسنا/لرستان تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان دارد. برای تحقق این هدف مهم شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از تمام ظرفیت‌های ممکن استفاده خواهد کرد که البته همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان در این راستا ضروری است.

به استناد قانون، دستگاه‌های خدمات رسان موظف شده‌اند امکانات انتقال و عرضه خدمات خود را تا مبادی ورودی واحدهای صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی فراهم کنند. در همین راستا سازمان برنامه و بودجه نیز به استناد همین مواد قانونی موظف شده که منابع مالی لازم را برای این دستگاه‌های اجرایی تامین کند.

احسان درویشیان، تولید کننده قطعات بتنی سبک و سنگین مستقر در ناحیه صنعتی خوشناموند در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی و نقش دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان، گفت: محصولات تولیدی ما بلوک‌های سبک معدنی و سنگین سیمانی بوده که روزانه ۴ تا ۵۰۰۰ قطعه بلوک تولید می‌کنیم که برای این میزان تولید روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار لیتر آب مورد نیاز است.

وی اضافه کرد: عمده مشکل اساسی ما در ناحیه صنعتی خوشناموند مشکل آب است که آب موجود در این ناحیه متاسفانه با ساخت و سازهای بی‌رویه و غیر مجاز در اطراف ناحیه صنعتی و کاشت ۱۵ هزار نهال در اطراف این ناحیه باعث شده با کمبود جدی آب در این ناحیه مواجه شویم.

این تولیدکننده ادامه داد: متاسفانه با مراجعه به مراجع قانونی و ارسال درخواست کتبی تاکنون به این موضوع رسیدگی نشده و نتیجه نگرفته‌ایم.

درویشیان تصریح کرد: چندین دامداری و تالار و ساختمان‌های غیر مجاز در حال ساخت و ساز می‌باشند که متاسفانه آب زیرزمینی قبل از اینکه به مصرف واحدهای صنعتی برسد از اطراف ناحیه استفاده می‌شود که این حجم آب ناحیه جوابگوی تولید کنندگان نمی‌باشد.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها و ایجاد بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری، نقش بسیار مهمی برای فعالیت های تولیدی دارد، خاطرنشان کرد: رفع بخشی از مشکلات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده و یا در حال پیگیری است، اما برای تحقق این هدف مهم، همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز ضروری است.

این تولیدکننده گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان موظف به تأمین زیرساخت‌ها تا درب ورودی واحدهای تولیدی هستند که در این راستا نیازمند مساعدت و همراهی این دستگاه‌ها هستیم و انتظار ما این است که یا یک حلقه چاه آب به این ناحیه اضافه شود و یا از استقرار و ساخت و سازهای بی‌رویه در اطراف ناحیه جلوگیری نماید.

درویشیان در پایان بیان کرد: از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان که زحمات زیادی در راستای افزایش تولید و تکمیل زیرساخت‌ها برای استقرار واحدهای صنعتی در استان داشتند درخواست می‌شود  تا مشکل تأمین آب که جزء زیرساخت‌های مهم این ناحیه صنعتی به حساب می‌آید را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha