• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402081511302
  • خبرنگار : 50635

رییس جهاددانشگاهی استان هرمزگان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در هرمزگان

آغاز ثبت‌نام دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان گفت: ثبت‌نام دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در دانشگاه‌های استان هرمزگان آغاز شد.

احمد زاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیرالدین طوسی) به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاددانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور و به تبع آن در جهاددانشگاهی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی، ایجاد انگیزه پژوهش و پرسش‌گری، توسعه فرهنگ نقد و گفت‌وگو و تقویت مهارت فن بیان و قدرت سخنوری دانشجویان است.

این مسئول تصریح کرد: یکی از اهداف این مسابقات، نقد خلّاق، عالمانه و مستدل است که منجر به گسترش فرهنگ گفت‌وگو و تبادل‌نظر سازنده و اثربخش در جامعه به ویژه در میان دانشجویان می‌شود؛ در حقیقت، نهاد دانشگاه با ایجاد فرصت‌های این‌چنینی، آمادگی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را در دانشجویان ایجاد کرده و در مقابل، جامعه نیز انتظار قبول این نقش خطیر و حیاتی را از سرمایه‌های انسانی برآمده از دانشگاه دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان هرمزگان یادآور شد: جهاددانشگاهی درصدد است که میان دانشگاهیان این باور را ایجاد کند که توانایی پذیرش مسئولیت‌های بزرگ جامعه را دارند؛ تجربه یازده دوره برگزاری این مسابقات در سطح دانشگاه‌های کشور، نشان داده است که دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات که در قالب تیم به مراحل پایانی می‌رسند، افرادی هستند که آمادگی پذیرش نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی بزرگ در جامعه را دارند.

زاهری عنوان کرد: هر مسابقه سه داور از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دارد که بر اساس آیین‌نامه داوری و در قالب فرم‌های امتیازدهی قضاوت خواهند کرد. مسابقه در هر مرحله به صورت حذفی برگزار شده و این شیوه تا رسیدن دو گروه به مرحله نهایی ادامه خواهد داشت. در پایان، گروه‌های برتر به مرحله کشوری این مسابقات راه خواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه‌های استان هرمزگان آغاز شده است و دانشجویان تا 30 آبان ۱۴۰۲ جهت ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر به شماره ۰9397614532 در فضای مجازی مراجعه کرده و مشخصات درخواستی را به همین شماره ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۱۵:۰۰

جهان اسلام به خصوص کشور ایران کشوری با اقتدار است