• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081511332
  • خبرنگار : 50177

شهردار مرکز لرستان خبر داد:

اجرای قانون تعیین وضعیت املاک در خرم‌آباد

اجرای قانون تعیین وضعیت املاک در خرم‌آباد

ایسنا/لرستان شهردار مرکز لرستان گفت: قانون تعیین وضعیت املاک در خرم‌آباد اجرا شده و تاکنون سه پروانه صادر شده است.

داریوش بارانی بیرانوند امروز، ۱۵ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران در خصوص اراضی که در طرح تفصیلی و جامع تملک و احصا نشدند و همچنان مالکان آنان سرگردان هستند، افزود: طرح تفصیلی شهر خرم‌آباد سال۱۳۷۱ تهیه و مقرر شده در یک بازه زمانی پنج ساله مورد بازنگری قرار گیرد که متاسفانه این بازنگری ۲۷ سال به تعویق افتاده است.

وی اضافه کرد: چه اتفاقاتی که در عدم به روز رسانی طرح فرادست بر سر شهرها می‌آید که متاسفانه خرم آباد از آن نیز بی‌نصب نبوده است و ۲۷ سال از این شهر بدون طرح فرادست و به صورت طرح‌های تفکیکی موضعی به پیش رفته است.

شهردار مرکز لرستان بیان کرد: به نظر می‌رسد وقتی در افق حداکثر ۲۰ ساله یک طرح اتفاقی نیفتد باید کاربری‌ها احیا شود و در طرح‌های جدید نباید برآوردها مجدداً تکرار شود. زمینی که متولی آن ۳۰ سال است تملک نکرده تکرار کاربری مجدد برای آن خطای محض است.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه در خرم‌آباد کاربری‌هایی وجود دارد که متولیان سراغ آن‌ها نرفتند و مالکان سرگردان و  مطالبه خود را به سمت شهرداری‌ها می‌آورند در صورتیکه شهرداری متولی کاربری معابر و فضای سبز است، تصریح کرد: شهرداری خرم‌آباد ۱۰۰ درصد کاربری‌هایی را که سهمش بوده احصا کرده و مصداق آن طرح ۳۰۰ هکتاری گلدشت بوده است.

وی با بیان اینکه خرم‌آباد بیش از ۷۰ طرح تفصیلی موضعی دارد، گفت: نتیجه این طرح‌ سبب شده که خرم‌ آباد در طی سه دهه، سه برابر شده شود.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: قانونگذار بر اساس قانون می‌گوید وقتی ۱۸ ماه از یک طرح گذشت و کاربری آن تملک نشد مالک از تمام حقوق مالکانه خود برخوردار است و چنانچه تا ۵ سال تعهد دهد  و متولی سراغش آمد پول زمین را می‌دهد و پول اعیان را پرداخت نمی‌کند و پس از  ۵ سال همه شروط برداشته می‌شود.

بارانی بیرانوند اضافه کرد: اجرای ماده واحد شرایطی دارد که یکی از آن شرایط، این است که مالک باید سند شش دانگ داشته باشد و برای یک کاربری تنها یک پروانه صادر خواهد شد و نمی‌توان آن را تفکیک کنید.

وی یادآور شد: به عنوان اولین شهردار در استان قانون تعیین وضعیت املاک را اجرا کردم و تاکنون سه پروانه صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha