• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402081511361
  • خبرنگار : 50039

باز هم زنده‌گیری مار سمی در گرگان!

باز هم زنده‌گیری مار سمی در گرگان!

ایسنا/گلستان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، زنده‌گیری یک حلقه مار سمی دیگر در یکی از روستاهای شهرستان گرگان را تأیید کرد.

موسی‌الرضا صفری شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا از زنده‌گیری یک حلقه مار سمی در یکی از مناطق روستایی شهرستان گرگان خبر داد و اظهار کرد: پس از تماس تلفنی شهروندان با شماره ۱۲۵ آتش نشانی و اطلاع رسانی در خصوص مشاهده یک حلقه مار از نوع «کفچه مار» نیروهای آتش‌نشانی ایستگاه شماره پنج گرگان به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان مار مذکور را روبروی درب ورودی حیاط منزل مسکونی واقع در ابتدای روستای سعدآباد مشاهده کردند، ادامه داد: نیروهای آتش‌نشانی گرگان با اقدامات تخصصی و حفظ خونسردی، عملیات زنده‌گیری این مار که از انواع مارهای سمی و خانواده افعی‌ها، «مار کبری» بود را با موفقیت انجام دادند.

باز هم زنده‌گیری مار سمی در گرگان!

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از انتقال کفچه مار به بیرون از محدوده شهری خبر داد و افزود: این گونه پس از انتقال به دامان طبیعت در منطقه‌ای خالی از سکنه رهاسازی شد.

وی با اشاره به اینکه این برای چندمین بار است که مار سمی در حریم زندگی انسان ها در شهرستان گرگان مشاهده شده و وجود آنها سبب رعب و وحشت در بین اهالی می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان این را بدانند که حیوانات پس از زنده‌گیری یا تحویل عوامل محیط زیست شده و یا با نظارت آنها در طبیعت رها می‌شوند.

صفری تماس شهروندان با سازمان آتش نشانی در اینگونه موارد را مبین احساس مسئولیت آنها نسبت به حیوانات دانست و اضافه کرد: هموطنان در صورت مشاهده مار یا هر خزنده و حیوانی، ضمن حفظ خونسردی سریعاً موارد را پس از تماس با شماره تلفن ۱۲۵ به مأمورین آتش نشانی گزارش دهند.

به گزارش ایسنا، داشتن سر مثلثی، چشم گربه‌ای، طول کوتاه و خزیدن آرام از مهمترین ویژگی‌های مارهای سمی در کشور است و باید در صورت مواجه شدن با آنها فرار نکنیم و بی‌حرکت سر جای خود بمانیم تا مار مجبور به دفاع از خود نشده و حمله نکند و به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha