• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402081511375
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان:

نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی مبتنی بر ارزش‌ها ضروری است

نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی مبتنی بر ارزش‌ها ضروری است

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی مبتنی بر ارزش‌ها ضروری است.

علی سالاروند امروز ۱۵ آبان‌ماه در دیدار با رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محیط‌زیست استان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت فرامین مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در حوزه محیط‌زیست، سازمان حفاظت محیط‌زیست سال ۱۴۰۲ را تحت عنوان اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط‌زیست نامگذاری کرده است لذا همراهی و همکاری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خصوص انجام برنامه‌های فرهنگی در خصوص حفاظت از محیط‌زیست می‌تواند در نیل به اجرایی شدن این فرامین مهم و راهبردی مؤثر و راهگشا باشد.

وی همچنین ضمن اشاره به بندهای ۱۲ و ۱۴ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در حوزه محیط‌زیست که تأکید بر تدوین منشور اخلاق محیط‌زیست و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی مبتنی بر ارزش‌ها و الگوهای سازنده‌ی ایرانی ـ اسلامی و گسترش سطح آگاهی، دانش و بینش زیست‌محیطی جامعه و تقویت فرهنگ و معارف دینی مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به‌ویژه امربه‌معروف و نهی از منکر برای حفظ محیط‌زیست در تمام سطوح و اقشار جامعه دارد، تصریح کرد: آمیزه‌ای دینی و اخلاقی تأثیر بسزایی در بالا بردن سطح فرهنگ در جامعه علی‌الخصوص جوانان دارد که نماز سیاسی ـ عبادی جمعه و مساجد ظرفیت بزرگ و ارزشمندی در راستای رسیدن به این اهداف است.

حجت‌الاسلام رضا حقیان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این جلسه و مهم خواندن فرامین مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در حوزه محیط‌زیست، در جهت تبیین و اجرای ابعاد فرهنگی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در حوزه‌ محیط‌زیست قول مساعد داد که از تمام ظرفیت‌های موجود اعم از نماز عبادی- سیاسی جمعه، شورای فرهنگ عمومی، مساجد و جوانان انقلابی و. برای نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست در سطح استان استفاده خواهد شد.

همچنین در پایان این دیدار مصوب شد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور مقامات ارشد استان از جمله استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، فرمانده سپاه‌ استان و ... برگزار می‌شود، نماینده سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در حوزه محیط‌زیست را به‌منظور نهادینه شدن و اجرای آن‌ها تبیین کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha