• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۶:۵۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402081611406
  • خبرنگار : 71451

این دانش‌آموز به قولش عمل کرد + فیلم

این دانش‌آموز به قولش عمل کرد + فیلم

دانش‌آموزان حضور تأثیرگذار و چشمگیری درصحنه‌های نبرد و دفاع از میهن داشتند. آنها درس و مدرسه را به میدان جنگ بردند و با شرکت حماسی و فعال خود، نقش ارزنده‌ای در تغییر و پیشبرد اهداف جنگ و عملیات ایفا کردند و با پذیرش مسئولیت‌هایی فراتر از سن و سال خودشان، در کنار فعالیت گسترده در خطوط مقدم و پشت جبهه‌ها، از کنشگران اصلی دفاع مقدس بودند.

حسین بیطرفیان یکی از همین دانش‌آموزان است. او که پس از حضور در مراسم استکبارستیزی متحول شده بود تصمیم به حضور در جبهه می‌گیرد و با زیرکی خودش را به جبهه می‌رساند. این دانش‌آموز در عملیات «بیت‌المقدس ۴» به قولی که به مادرش داده بود وفا کرد. 

فخری خانم، مادر این شهید در گفت‌وگو با ایسنا بر سر مزار فرزندش  روایت می‌کند: حسین دانش‌آموز بود که در دوران جنگ تحمیلی از طرف مدرسه برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان به سفارت سابق آمریکا رفت.  پس از بازگشت از این مراسم آمد و گفت: «مامان دوست داری مادر شهیدت کنم؟»  گفتم: «نه مامان.» او گفت: «مادر شهید بشی خیلی خوبه.» من مجدد گفتم که نه و باز حسین حرفش را مانند یک قول تکرار می‌کرد. چون او را دوست داشتم به دنبالش دویدم و پسرم به طبقه بالای خانه‌مان رفت.

حسین بدون اینکه من و همسرم بدانیم پیش پدر شهیدان مقدم و طاهریان که در محله ما زندگی می‌کردند رفته بود و از آنها برای حضور در کلاس‌های آموزشی اعزام به جبهه به جای ما امضا گرفته بود. پیش از اینکه به جبهه برود حال و هوایش به کلی دگرگون شده بود و مدام حرف‌های حماسی می‌زد.

پسرم در فصل زمستان و در برف و باران در اردوگاهی سمت بومهن آموزش دید. چند بار در حین آموزش به دیدارش رفتیم. اما حرف خودش را تکرار می‌کرد که من تو را مادرِ شهید می‌کنم. پس از پایان دوره همراه گروهی به جبهه رفته بودند. همه دوستانش را به دلیل اینکه سنشان کم بود بازگرداندند. حسین توانسته بود خودش را در جایی پنهان کند و در منطقه بماند.

این دانش‌آموز به قولش عمل کرد + فیلم

قبل از  فرزندم حسین، همسرم  محمد به عنوان رزمنده از سمت جهادسازندگی در جبهه حضور داشت.

 در جریان موشکباران تهران، ما به شمال رفتیم و حسین  در جبهه بود. همسرم که همراه فرزند دیگرمان به تهران برگشته بودند در خانه بوده‌اند که دو بسیجی در می‌زنند و خبر می‌دهند که حسین به شهادت رسیده است. همسرم و فرزندم از هوش می‌روند. پیکر حسین یک هفته در سردخانه بوده. باقیمانده بدنش را که اندازه دو کف دست بود درون یک نایلون جمع کرده بودند. هنگام دفن پیکر پسرم اجازه ندادند باقی مانده‌ اعضای بدنش را ببینم و گفتند که حالت بد می‌شود.

قبل از  فرزندم حسین، همسرم  محمد به عنوان رزمنده از طرف جهادسازندگی در جبهه حضور داشت. بعد از پایان جنگ تحمیلی هم از اعضای گروه تفحص پیکرهای شهدا بود. او در جنگ به واسطه بمب خردل شیمیایی شده بود و تمام تنش تاول می‌زد. همسرم صافکار و به «چکش طلایی» معروف  بود. بعد از جنگ نیز چندین مرتبه برای درمان به آلمان اعزام شد. همه جوره به جامعه خدمت می‌کرد.

محمدآقا به دلیل عوارض شیمیایی طحالش از بین رفته بود و پلاکت خونش پایین می‌آمد و در نهایت ۱۰ سال پیش به همرزمان شهیدش پیوست و در قطعه جانبازان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۱۰:۰۳

یه زمانی فکر میکردم مغز را درمیارن و میشورن

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۱۳:۳۱

روحشان شاد خدایا تو را به شهادت قسم ، خودت کاری کن نکبت و پستی از جامعه جمع بشه میگن اشتباه اگر از مردم عادی سر بزنه بده ولی اگر از کسانی سر بزنه که مردم ازشان انتظار دارند دیگه فاجعه هست

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۱۷:۰۳

روحشون شاد ویادشون گرامی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۱۷:۴۷

روحش شاد یادش گرامی ... کاش مسئولین از شهدای جنگ یاد می‌گرفتند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۲۱:۵۰

ما مدیون شما هستیم🌹😔

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۲۲:۱۲

اینا همه تربیت شده نطام پادشاهی بودن نه جمهوری اسلامی

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۲۲:۵۳

شهدا شرمنده ایم هم نشین اباعبدالله باشید انشاالله

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۲۳:۴۹

خوش به حال شما که شهید شدید برای کا هم حتما دعا کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۷ ۲۳:۵۹

خدا رحمتشون کنه، بدجور مدیونشون هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۰:۴۲

😔😔😔😔چه صبری داد این مادر فداکار درود خدا بر شهدای جان بر کف ما به شهدا مدیونیم😭😞 شهدا التماس دعا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۲:۳۶

شهدا شرمنده ایم.افتخارات میهن حالمون کنید.پشت دستان مادرتان را می بوسم.صلوات به روح پاکتان

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۶:۰۸

جانم شهادت لیاقتش بود و جنت جایگاه والایش🍀🌺😊

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۰۶:۳۷

حسین فوتبال خوب بازی می‌کرد وبا دوستان وهمزمان شدیدا مهربان بود.صحنه شهادت حسین برایم هرگز قدیمی نمی شود فاصله ما به کمی زیادبود درمنطقه شاخ شمیران صدای سوت خمپاره آمد ودرست روی پیکر مطهرش فرود آمد.موقعیت خودم را رها کردم ودنبال میگشتم اما حسین دربهشت نگاهم می‌کرد در فروردین ۱۳۶۷خودم ترکش خوردم وتاکنون حسرت نگاه حسین برایم مانده.خوشا به حالت رفیق.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۴:۳۴

🥺🥺🥺🥺🥺

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۴:۳۹

سلام و درود خداوند بر شهدا و مادر شهدا

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۵:۵۱

روح شهدای عزیز شادشهدا شرمنده ایم😔

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۱۹:۲۳

روحش شاد و یادش تا ابد جاویدان❤️

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۲۲:۳۷

چقدر ما مدیون این عزیزان و خانواده هاشون هستیم😔

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۸ ۲۳:۱۴

روحت شاد ای شهید دست من را هم بگیرید. امروز نیستی ببینی که چه کرده اند و چه می کنند به این مملکت.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۹ ۰۰:۱۵

خداوند متعال بیامرزد شهیدان زنده اند

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۰۰:۰۳

آنها جاودان شدند و برای همیشه زنده‌اند و ما مرده خوشا به احوالشان ودرود خدا به آنها باد

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۱۲:۱۴

روح همه ی شهدا شاد و یادشان گرامی .....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۱۳:۱۱

درود و سلام خدا بر شهدا ،آنان زنده اند و نزد پروردگار خویش روزی می خورند ،آنها نظاره گر کارهای ما هستند و می گویند ما دینمان را ادا کردیم بعداز ما شما چه کردین و ما شرمنده شون هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۱ ۱۴:۳۹

روحش قرین رحمت الهی یادش جاودان،اینا از جان گذشته بودند.شهیدان روح بزرگی دارنند انگار بهشون وحی شده بوده.که شهید میشن.قلبم واسه این مادر شهید درد گرفت.سخته ولی خوش باحال جایگاه شهیدان خوشا آنان که راهشان خدایی بود.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۳ ۱۴:۵۴

درهمین کوچه ما مادری هست که عشقش را داد که تو عاشق بشوی. شهدا را یاد کنید حتی با یک صلوات