• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402081611419
  • خبرنگار : 50130

سروآباد؛ میزبان دومین جشنواره انار هورامان

سروآباد؛ میزبان دومین جشنواره انار هورامان

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی انار هورامان در شهرستان سروآباد خبر داد.

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این رویداد فرهنگی روز پنجشنبه ١٨ آبان‌ماه سال‌جاری از ساعت ١٠  الی ١٦ در روستای دله‌مرز از توابع شهرستان سروآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توسعه گردشگری با برگزاری رویدادهای متنوع، معرفی محصولات شاخص کردستان و مزیت‌های گردشگری کشاورزی است.

وی بیان کرد: توسعه باغات انار با هدف رونق تولید و معرفی ارقام برتر محلی، نقش احداث باغات انار در گردشگری کشاورزی و کارآفرینی و ایجاد انگیزه در نسل جوان و توسعه پایدار از محورهای این جشنواره است.

مهرزاد عنوان کرد: عرضه محصولات و فرآورده‌های جانبی انار، برگزاری موسیقی سنتی و معرفی آیین‌های محلی و ... از جمله برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: این جشنواره با همکاری این مجموعه، جهاد کشاورزی، فرمانداری و بخشداری سروآباد و دهیاری روستای دله‌مرز برگزار می‌شود.

سروآباد؛ میزبان دومین جشنواره انار هورامان

شهرستان سروآباد قطب تولید انار در استان کردستان است و سالانه از ۷۰۰ هکتار باغات موجود، بیش از ۱۰ هزار تن انار ارگانیک و مرغوب برداشت می‌شود.

در استان کردستان ۶۱۵ هکتار از باغات به تولید محصول انار اختصاص یافته است که باغات شهرستان‌های سروآباد، کامیاران و سنندج زیر کشت این محصول است.

پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار تن انار  از سطح باغات این استان برداشت شود.

۸۰۰ بهره‌بردار کردستانی در تولید این محصول فعالیت دارند و برداشت انار از سطح باغات کردستان و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.

 مهم‌ترین ارقام انار تولیدی در کردستان ملس ساوه، شیشه کپ و محلی اورامان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha