• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081611472
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

تعیین تکلیف به‌موقع اموال تملیکی از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری می‌کند

تعیین تکلیف به‌موقع اموال تملیکی از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری می‌کند

ایسنا/زنجان رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: تعیین تکلیف به‌موقع اموال تملیکی از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی فرجی‌برحق در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان، با اشاره به آیه شریفه قد افلح المومنین، امانت‌داری و حفظ حقوق بیت‌المال و مردم را باعث رستگاری در دنیا و آخرت برشمرده و افزود: از اوصاف مؤمنان این است که از امانتی که بر عهده دارند مواظبت می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: رعایت امانت بیت‌المال از مصادیق بارز امانت الهی است که به عهده ما گذاشته شده و باید در حفظ و نگهداری امانت و به سرمنزل مقصود رساندن آن سعی و اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای سه‌گانه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در مقوله حفظ حقوق بیت‌المال موثر است، گفت: از جمله اقدامات سیاسی در جهت حفظ حقوق بیت‌المال می‌توان به عزل مدیران و مسئولان اشاره کرد که در امر حفظ حقوق بیت‌المال کوتاهی کرده و یا معرفی متخلفان این حوزه به دستگاه قضایی و نظارت مستمر بر عملکرد متولیان امر و پیگیری گزارش‌های متخلفان در جهت صیانت از حقوق بیت‌المال می‌تواند بسیار موثر باشد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان زنجان بر هماهنگی و همکاری دستگاه‌های صاحب‌نظر در خصوص واگذاری و مزایده به‌موقع اموال تملیکی تاکید کرد و یادآور شد: در این‌خصوص اداره استاندارد، علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با اعلام‌نظر به موقع در خصوص کیفیت و استاندارد اموال موجود در انبار سازمان اموال تملیکی و تعیین تکلیف آنها می‌توانند اداره اموال تملیکی را در برگزاری به موقع مزایده‌ها و واگذاری‌های قانونی یاری کرده و از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha