• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402081611528
  • خبرنگار : 71505

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد

هشدار درباره وضعیت حریم پایتخت/ بدهی ۳۱ هزار میلیاردی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران به شهرداری

هشدار درباره وضعیت حریم پایتخت/ بدهی ۳۱ هزار میلیاردی نمایشگاه‌ بین‌المللی تهران به شهرداری

رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع لزوم ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران (سئول) با فرماندار تهران در میان گذاشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: امروز فرماندار تهران به عنوان مهمان ویژه در صحن علنی شورا حضور پیدا خواهند کرد. این در حالیست که در گذشته حضور فرمانداران در شورا بسیار بیشتر بود و ارتباط نزدیکی با فرمانداران وجود داشت. در این دوره نیز فرصت نشد که فرمانداران در شورا حضور پیدا کنند. لذا با هماهنگی که انجام شد آقای قیومی امروز در جلسه شورا حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: در این جلسه هماهنگی‌ها و درخواست‌های شورا با فرماندار تهران مطرح و به این ترتیب فرماندار تهران فرمانداری تهران را انجام خواهد داد. مباحثی همچون حریم، انتخابات و ... از مسائلی است که با ایشان در میان گذاشته می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص جابجایی نمایشگاه‌های تهران از محل سئول به شهر آفتاب نیز گفت: این همه دغدغه نهایتا به کجا رسیده است. به نظر می‌آید رسانه‌ها در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و به اندازه‌ای که به سایر مسائل شورا می‌پردازند به این مسئله نپرداخته‌اند. هنگامی که مردم ساعت‌ها در ترافیک آنجا گرفتار می‌شوند در حالیکه می‌تواند این موضوع وجود نداشته باشد نیاز است که رسانه‌ها به این مسئله بیشتر بپردازند. امروز نیز با حضور فرماندار تهران به این مسئله پرداخته خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که استانداری و فرمانداری نیز به میدان بیایند.

نمایشگاه ۳۱ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را هنوز پرداخت نکرده

وی ادامه داد: البته استاندار تهران نیز مسئله را با رئیس نمایشگاه‌ها مطرح کرده اما مسائل اقتصادی باعث شده که هنوز گردانندگان نمایشگاه سر عقل نیایند. نمایشگاه ۳۱ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را نیز هنوز پرداخت نکرده است. بنده نیز پیشنهادی مطرح کردم که آنجا به فضای مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی که شلوغ نیستند و محلی برای حضور شرکت‌های فناور تبدیل شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع پارکینگ سازی در تهران گفت: برای پارکینگ سازی امتیازات خوبی وجود دارد که سازندگان می‌توانند استفاده کنند اما کسانی که ماشین دارند عادت به استفاده از پارکینگ ندارند و این فرهنگ نامناسبی است که شکل گرفته، لذا برای پارکینگ سازان نیز صرفه اقتصادی ندارد مگر آنکه مجوز تجاری به آنها داده شود که در برخی موارد دو طبقه مجوز تجاری اخذ کرده‌اند و برای طبقه آخر نیز کاربری رستوران و فرهنگی دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران همچنین در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در واکنش به گزارش فرماندار تهران گفت: تمام تلاش ما این است که مردم در شهر در آسایش و آرامش باشند. هرچه مخل این آسایش بود باید حذف شود. برای مثال وقتی می‌بینیم که کسی با بلندگویی در وانت مزاحم مردم می‌شود باید از پلیس درخواست کنیم که برخوردهای لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: نمایشگاه سلامت مردم را از بین می برد. این کار یعنی چه و چه معنایی دارد؟ به جای اینکه بگوییم نمایشگاه مخل آسایش مردم است می گوییم این مخالفت چه دلیلی دارد؟ چطور دودی که از مغازه سنگکی بالا می رود مخل آسایش است؛ اما نمایشگاهی که نقاط مختلف شهر را درگیر می کند، مخل آسایش نیست؟ ما به کمک نیاز نداریم اما به چوب لای چرخ گذاشتن هم نیاز نداریم.

وی افزود: حتی اگر زنجیر انسانی هم مقابل نمایشگاه ایجاد کنیم، این کار را انجام می دهیم اما انتظار مقابله نداریم. ما اجازه نمی دهیم تابلوهای شهرداری و شهر، تبلیغات نمایشگاه را انجام دهد و هرکسی می خواهد این اجازه را بدهد، بدهد. باید مصوبات شورا به اجرا گذاشته شود نه اینکه جلوی آن را بگیرند.در دیگر حوزه ها همچون پسماند مشکلات حل نشده است. البته دستگاه زباله سوز پنج هزار تنی در چین تفاهم شده و در تهران نصب خواهد شد تا مشکل پسماند رفع شود.

چمران با بیان اینکه دولت تورم سال قبل را ۴۷ درصد اعلام کرده است، افزود: ما می توانستیم افزایش نرخ ها را به همین میزان قرار دهیم اما نرخ حمل و نقل عمومی را ۲۲ درصد و ۱۵ درصد افزایش دادیم. 

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک طبقه اضافی در بافت فرسوده مجوز گرفت، تأکید کرد: این موضوع مطرح شد که پارکینگ مشکل دارد و گفتیم این یک موضوع بخشیده شود و اشکالی ندارد. باید انبارهای بزرگی در اطراف تهران ایجاد شود و ما نیز حمایت می کنیم. نباید انبار در بازار باشد و تنها اقلامی که برای فروش در نظر گرفته شده، باید در بازار که هویت شهر تهران است، به فروش برسد.

چمران ادامه داد: حریم تهران وضعیت اسفناکی دارد. دو روز قبل در منطقه ۱۸ تابلوهای شهر تهران را کنده اند. فرماندارانی همچون فرماندار اسلامشهر پای کار خود ایستادند و حکم غیرقانونی از قاضی گرفتند. مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی قانونی است و یک بند و سه تبصره آن مشکل دارد که باید ریشه ای حل شود. این مشکل به جز تهران در مشهد، اصفهان، سنندج و دیگر شهرها نیز وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha