• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402081611675
  • منبع : بازار

دستگاه پرکن مایعات چیست

دستگاه پرکن مایعات چیست

امروزه به منظور افزایش بهره‌وری، بهداشت، کاهش هزینه‌ها و بیشتر شدن دقت در تولید نیازمند مکانیزاسیون هستیم. دستگاه پرکن مایعات و پودر بدین منظور طراحی و تولید شده تا خدمات بسته‌بندی و عرضه محصول به شیواترین روش صورت گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پندار صنعت، مایعات شکلی از مواد است که قابل جریان باشد و اصطلاحا وقتی درون ظرفی ریخت شود به شکل آن درمی آید. ماشین‌آلات پرکن مایعات نیز به منظور تزریق یا مکش این دسته از مواد به درون ظرف بسته بندی طراحی و تولید می شود. استفاده از این تجهیزات ضمن افزایش بهداشت، سرعت کار را بیشتر کرده و توجیه اقتصادی ایجاد می کند.  

- پرکن مایعات رقیق

مایعات رقیق رفتاری شبیه به آب دارند. مکانیزم پر کردن در این ماشین آلات به کمک سیستم ثقل یا نیروی وزن است. دستگاه پرکن نوشیدنی، پرکن الکل و پرکن آب رادیاتور از نمونه های کاربرد این دستگاه است.

- پرکن مایعات غلیظ

برخی مایعات گران روی دارند یا اصطلاحا دارای ویسکوزیته زیادی هستند مانند روغن یا گریس. مکانیزم تزریق در دستگاه پرکن مایعات غلیظ متفاوت است و معمولا به کمک پمپ و یا سیلندر-پیستون عملیات تزریق صورت می گیرد. سیستم پمپ برای مواد غلیظ دارای چسبندگی نظیر گریس کاربرد بهتری دارد.

قطع عملکرد در دستگاه های پرکن مایعات

برای تعیین میزان مواد پر شده مکانیزم های مختلفی وجود دارد که استفاده از آن بستگی به ماده پر شدنی و هزینه تمام شده دستگاه است. این قطع عملکرد به سه روش لودسل، تایمر و کانتر تقسیم بندی می شود. در لودسل با توجه به وزن ریزش صورت می گیرد که از دقت بالایی برخوردار است. تایمر نیز روش دیگری است که بر اساس زمان پرشدن شروع به کار می کند و سر زمان تعیین شده عملیات را قطع می نماید. کانتر نیز روش دیگری برای قطع جریان ریزش است که با تشخیص تعداد دور، مکانیسم تزریق را قطع می نماید. این سیستم برای ماشین آلاتی که به صورت مکانیزم ماردونی است استفاده می شود.

دستگاه پرکن مایعات چیست

کاربرد دستگاه پرکن مایعات

موارد استفاده از پرکن در صنعت متنوع است. دستگاه پرکن مایعات در مدل های رو میزی و تک نازله برای کارگاه های کوچک و یا در ابعاد بزرگ تر با تجهیز چندین نازلِ همزمان ساخته می شود. پرکن دوغ، پرکن عسل، عرقیات گیاهی، مربا، آب معدنی، اسپری و خشبو کننده از مواردی هستند که در کارگار پندار صنعت طراحی و تولید می گردد.

دستگاه پرکن رنگ

دستگاهی پر کاربرد که رکن اساسی در کارخانه تولید رنگ های صنعتی و ساختمانی دارد. با توجه به سفارش امکان تغییر در تعداد نازل وجود دارد. در زمان تزریق نازل ها به درون گالن وارد شده که تزریق بدون پرتی و با دقیق ترین حالت صورت گیرد همچنین طراحی ریزش مواد به صورت دوشی است. استفاده از مکانیزم پمپی دنده ای دو سرعته در این دستگاه سبب شده دقت پر شدن در حالت مطلوبی قرار گیرد. تعبیه لودسل و نمایشگر درج وزن گالن ها نیز از دیگر ویژگی های این دستگاه است. استفاده از چکه گیر در تمامی نازل ها از ریزش رنگ در زمان استندبای نیز جلوگیری می کند. این دستگاه مجهز به سطح سنج است که میزان رنگ درون نازل را تشخیص می دهد.

این دستگاه دارای درب کوب به منظور پلمپ ظرف بعد از تزریق رنگ است. لازم به ذکر است که به منظور شستشوی نازل، مسیر برگشت در آن تعبیه شده است.  با این مدل پرکن رنگ می توان در هر ساعت ۳۵۰ گالن ۲۰ کیلوگرمی را پر و درب گذاری نمود.

دستگاه پرکن مایعات چیست

دستگاه پرکن عرقیات

برای پرکردن محصولات آبکی همچون عرق نعنا، کاسنی، بیدمشک و شربت از سیستم ثقل استفاده می شود که اصطلاحا به آن دستگاه پرکن ثقلی نیز اطلاق می شود. تزریق در این دستگاه با وزن خود مایع و نیروی گرانشی صورت می گیرد. بدین منظور مخزنی از محتویات مایع در بالای دستگاه قرار می گیرد که با قطع و وصل نازل، محتویات خودکار وارد مسیر می شود. به همین دلیل سیستم ثقل از سایر مکانیسم ها ارزان تر است. دستگاه پرکن دوغ و پرکن مواد شوینده از جمله دستگاه هایی است که با این روش کار می کند. نمونه خانگی و رومیزی در این ماشین بسیار محبوب است. مدل چهار نازله در هر ساعت توان تولید ۲۰۰۰ بطری ۱.۵ لیتری و در حالت دو نازل امکان پر کردن ۶۰۰ بطری در همین ظرفیت را داراست.

تولیدی پندار صنعت تا کنون ده ها نمونه از پرکن مایعات رقیق را تولید کرده که هم اکنون در بسیاری از کارخانجات بزرگ و کوچک در حال کار است.

خرید دستگاه پرکن مایعات

اگر از اصحاب صنعت هستید و نیازمند به روز رسانی خطوط تولید و یا افزایش ظرفیت هستید و یا در خانه اشتغال زایی می کنید و نیازمند دستگاه پرکن مایعات خانگی هستید می توانید روی توان مهندسین ما حساب کنید! دستگاه پرکن مایعات تمام اتومات، پرکن مایعات چهار نازله و انواع پرکن های دستی تخصص ماست. لطفا برای دریافت مشاوره با تلفن ۰۹۱۲۴۶۲۴۵۳۳ تماس بگیرید و برای مشاهده دستگاه های تولید شده به وبسایت پندار صنعت به نشانی https://pendarsanat.com مراجعه نمایید. مهندسین ما در این تولیدی آماده ارائه مشاوره در ساخت و تولید دستگاه های اختصاصی و کلیه خطوط بسته بندی صنایع غذایی برای شما هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha