• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402081611709
  • خبرنگار : 71480

برگزاری ششمین نشست احزاب حامی مقاومت اسلامی

برگزاری ششمین نشست احزاب حامی مقاومت اسلامی

ششمین نشست احزاب حامی مقاومت اسلامی به میزبانی حزب موتلفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نیکنام معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در این نشست که با موضوع «فلسطین و دنیای بدون صهیونیسم» برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر فلسطین پس از عملیات طوفان الاقصی بر ضرورت همفکری و هماهنگی احزلب محور مقاومت تاکید کرد.

خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران گفت: طوفان الاقصی فقط منتهی به بهار آزادی و آزادی قدس است. مردم غزه با صبرشان  وجدان بشری را به حرکت درآوردند و عملیات طوفان الاقصی کل دنیا را در دو بعد متزلزل‌ کرد.

وی در تشریح ابعاد این عملیات گفت: اولین وجه آن، موفقیت مقاومت در این عملیات بود و وجه دوم آن همانطور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند این است که میدان مبارزه مختص به غزه و اسرائیل نیست، میدان حق و میدان باطل است.

قدومی ادامه داد: مدیریت این جنگ به دست آمریکا است و مردم غزه و مقاومت فلسطینیان، دنیا را غافلگیر کردند.

نماینده جنبش حماس خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی از ضربه جبران ناپذیری که خورد دچار حیرت شده است و برای اسرایش به مردم خود نیز دروغ می‌گوید. ما آماده مبادله اسرا هستیم، اما شرط این مبادله آزادی تمام اسرای قهرمان ما است.

قدومی افزود: گفتند که یک زن نظامی را آزاد کرده اند، دروغ می‌گویند و آنها نتوانسته اند نزدیک اسرا بیایند و حتی از مکان اسارت آنها نیز خبر ندارند.

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در این نشست اظهار کرد: ما یک نقطه عطفی در این مبارزه داریم که در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا صورت خواهد گرفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی ۲ گزینه در پیش روی خود دارند.

وی افزود: اولین گزینه این است که ما فرصت آرامش و آتش بس این قائله را می‌دهیم و دومین گزینه این است که ما در شرف گسترش و توسعه این درگیری خواهیم بود.

وی گفت: در صورتی که درگیری توسعه پیدا کند، هیچکس از پیشروی و حد و مرز این پیشروی و فراگیری آن مطلع نیست و سمت و سوی این درگیری ها به حدی خواهد بود که هیچ کسی از حد و مرز آن با خبر نیست.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد:  اگرچه رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال کسب پیروزی هستند، اما به طور حتم محور مقاومت هم اجازه از بین رفتن مقاومت را نخواهد داد.

ابوشریف افزود: بایدن تمام پروژه های خود را بر اساس ایجاد اسرائیلی قوی و مرتبط با کشورهای محیطی عربی خود بنا نمود که طوفان الاقصی پایش را روی همین پروژه قرار داد و همانطور که بایدن هم اعلام کرد، این جنگ مساله امنیت ملی آمریکا نیز هست.

وی ادامه داد: شما شاهد هستید مسئولان آمریکایی به اسرائیل آمدند و دولت آمریکا از کنگره این کشور ۱۰۶ میلیارد دلار اختصاص کمک درخواست کرد و این درحالی است که مسئله اوکراین به فراموشی سپرده شد.

وی با بیان اینکه این جنگ یک جنگ استثنائی و منحصر به فرد است و مقاومت آمادگی جنگ و درگیری تا ۶ ماه آینده را دارد نشان کرد: این خونی که در غزه علیه شمشیر می‌جنگد به طور حتم به پیروزی خواهد رسید همانطور که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.

در ادامه این نشست صلاح فحص نماینده جنبش امل لبنان در تهران گفت: هدف اسرائیل در این جنگ اخراج فلسطینی ها از غزه است. ما باید جلوی این کار را بگیریم اما متاسفانه خیلی از کشورهای عربی جلوی این نایستاده اند.

نماینده جنبش امل لبنان تاکید کرد: در تمام دنیا و نیز در عرصه رسانه ای، باید قیامی صورت گیرد که صهیونیست ها به اهداف خود نرسند.

ماجد غماس نماینده مجلس اعلای عراق در ایران هم در این نشست گفت: ملت عراق و حتی دولت عراق، گروه های سیاسی و مرجعیت دینی همچنان بر مواضع خودشان از پشتیبانی مردم فلسطین پا برجا هستند.

 غماس خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای حمایت از مردم غزه در بغداد به طور متوالی صورت گرفت و مردم عراق بر حضور و دخالت آمریکا در این جنگ اذعان دارند و از این جهت در مرز اردن تجمع کردند. گروهی نیز اعلام آمادگی برای ورود به جنگ بر علیه رژیم صهیونیستی کرده اند.

وی همچنین گفت: در مساله سیاسی نیز می‌توان به سخنرانی نخست وزیر عراق در کنفرانس صلح قاهره اشاره کرد که یک سخنرانی بدون محابا بود و کمتر کسی چنین مواضعی گرفت که نطقی آتشین برای حمایت از غزه بود.

علی الحمرام سرکنسول سفارت یمن در ایران هم در این نشست اظهار کرد: موقعیت فعلی موقعیت حساسی در منطقه و جهان اسلام است و مردم یمن دشمن اصلی خود را آمریکا و اسرائیل می دانند و در مناسبت‌های مختلف علیه آمریکا و اسرائیل تجمعاتی داشته‌اند و از ابتدای جنگ غزه مردم یمن با حضور خود در صحنه، حمایت شان را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha