• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402081611717
  • منبع : نمایندگی اردبیل

تردد کامیون، مسافر و برقراری تجارت چمدانی از گمرک بیله سوار نیازمند توافق بین دو کشور است

تردد کامیون، مسافر و برقراری تجارت چمدانی از گمرک بیله سوار نیازمند توافق بین دو کشور است

ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان بیله سوار با اذعان بر اینکه نامه نماینده ولی فقیه در استان را به رئیس جمهور تأیید می کنیم، گفت: تردد کامیون ها و مسافران و برقراری تجارت چمدانی از گمرک بیله سوار نیازمند توافق بین دو کشور است.

صاحبعلی اصغری ۱۶ آبان در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه در صورت ایجاد گمرک خدآفرین، گمرک بیله سوار تأیر منفی خواهد دید، افزود: نامه امام جمعه اردبیل به رئیس جمهور را مبنی بر ادامه فعالیت گمرک بیله سوار تأیید می کنیم.

وی اظهار کرد: معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک کشور در سفر به شهرستان بیله سوار تضمین داد که در فعالیت گمرک بیله سوار هیچگونه خللی وارد نخواهد شد.

فرماندار شهرستان مرزی بیله سوار ادامه داد: دو کشور ایران و آذربایجان مصوبه ای را برای تردد تریلی ها از گمرک بیله سوار تهیه کرده اند که در صورت توافق، دولت آذربایجان ارتباط زمینی و مسافری از گمرک بیله سوار را حفظ خواهد کرد.

اصغری تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ دستگاه تریلی و کامیون از گمرک بیله سوار خارج و ۲۰۰ دستگاه وارد می شود و انتظار داریم در صورت توافق دو دولت، تردد مسافران و تجارت چمدانی به روال سالهای قبل از کرونا برگردد.

وی با اذعان بر اینکه شخص رئیس جمهور دستور داده است در توافقنامه ملاحضات مربوط به استان اردبیل اعمال شود، افزود: تداوم فعالیت گمرک بیله سوار برای اقتصاد استان ضروری است.

فرماندار بیله سوار از درخواست تکمیل بزرگراه قفقاز در نامه نماینده ولی فقیه به رئیس جمهور خبر داد و گفت: انتظار داریم جاده ترانزیتی و 4 خطه قفقاز بین اردبیل و بیله سوار بعنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های استان اردبیل احداث و تکمیل شود.

واحدهای روستایی خسارت دیده برای دریافت خسارت به مراکز بیمه معرفی شده اند

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات لازم برای تأمین خسارت سیل دیدگان خبر داد و گفت: واحدهای روستایی خسارت دیده برای دریافت خسارت به مراکز بیمه معرفی شده اند.

اصغری اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات و مصالح ساختمانی رایگان ساخت و سازها در مناطق سیل زده شهرستان ادامه دارد و همچنین در این راستا روستای اکبرداوود با تحویل زمین رایگان اقدام به جابجایی و ساخت منازل مسکونی شده است.

وی جابجایی قشلاق سیاب را یادآور شد و بیان کرد: اقدامات اداری برای تحویل یک هکتار زمین و جابجایی ۵ خانوار انجام شده است.

فرماندار بیله سوار خاطرنشان کرد: پل ارتباطی روستای جهانخانملو با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایمن سازی و تحویل اهالی شد.

اصغری همچنین اعلام کرد: ۳۵ میلیارد تومان برای احداث پل انجیرلو اختصاص یافت و ساخت پل اکنون در دست پیمانکار می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha