• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081611718
  • خبرنگار : 50219

امام جمعه مهریز:

شورای فرهنگ عمومی در غربت است/سنت‌های غلط باید ریشه‌کن شود

شورای فرهنگ عمومی در غربت است/سنت‌های غلط باید ریشه‌کن شود

ایسنا/یزد امام جمعه مهریز از غریب واقع شدن شورای فرهنگ عمومی گلایه و تاکید کرد: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود بقیه مسائل از جمله سنتها، هنرها، نمادها و رفتارها هم اصلاح می‌شود.

 حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با بیان این که شورای فرهنگ عمومی یک نهاد قانونی و مصوباتش لازم الاجراست اما در غربت واقع شده است، گفت: فرهنگ در تعالی فکر و اخلاق جامعه نقش مهمی دارد چرا که اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود، بقیه مسائل از جمله سنتها، هنرها، نمادها و رفتارها هم اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به این که سنت‌های مختلف حسنه و سیئه در جامعه وجود دارد، اضافه کرد: سنت‌های حسنه بایستی در جامعه ادامه یابد ولیکن سنت‌های غلط که متاسفانه در جامعه رواج پیدا می‌کند، جامعه را سمت و سوی دیگری هدایت می‌کند.

امام جمعه تصریح کرد: قطعا این سنت‌های غلط با همکاری دستگاه‌های اجرایی کم کم ریشه کن می‌شود و اگر در این راستا کوتاهی کنیم، این سنت‌ها نسل بعد از نسل ادامه پیدا کرده و بیشتر می‌شود.

وی گفت: کارهای فرهنگی بایستی از طریق شورای فرهنگ عمومی انجام شود این در حالی است که شورای فرهنگ عمومی از اعتبارات ویژه برخوردار نیست و هیچ بودجه‌ای برای این نهاد دیده نشده است بنابراین شورای فرهنگ عمومی خوراک و رفتار فرهنگی را به نهادهای فرهنگی تزریق می‌کند و آن نهادها انجام می‌دهند.

حجت الاسلام محی الدینی اظهار کرد: ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی، مسئولان اجرایی عضو در این شورا هستند که شامل فرمانداری، میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دادستانی و نیروی انتظامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شورای فرهنگ عمومی جان گرفت و حیات تازه‌ای در آن دمیده شد، دستگاه‌های دیگر هم در کارهای فرهنگی همکاری می‌کنند به طوری که سیاست‌های کلان شهر در شورای فرهنگ عمومی تعیین، تدوین و صورتجلسه می‌شود و دستگاه‌ها انجام می‌دهند.

امام جمعه مهریز با اشاره به سنت‌های غلط مانند هزینه‌های سنگین مراسم ختم، بیان کرد: این هزینه‌ها را می‌توان در مسیر کارهای فرهنگی و حمایت و کمک به جوانان صرف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha