• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402081611747
  • خبرنگار : 50455

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

اختصاص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به بیش از ۵۰۰۰ واحد مسکونی در قم

اختصاص تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به بیش از  ۵۰۰۰ واحد مسکونی در قم

ایسنا/قم سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در استان قم اطلاعات و ثبت‌نام بالغ بر ۱۵ هزار واحد خودمالک برای ۱۲۲۰ پروژه در سامانه ثبت شده است که از این تعداد افزون بر ۵۰۰۰ واحد مسکونی، تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی ساخت را دریافت کرده‌اند.

مهران اسدی سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، طی سخنانی اظهار کرد: تسهیلات ساخت مسکن فرصت مناسبی برای شهروندان در شهرها و روستاهای استان است تا پروانه ساختمانی را دریافت کنند و مشمول تسهیلات پیش‌بینی شده شوند. 

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان قم، وی افزود: به متقاضیان واحدهای خودمالکی نهضت ملی مسکن که قصد ساخت و ساز دارند، به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. 

اسدی تصریح کرد: این تسهیلات در صورت بهره‌گیری از محصولات ساختمانی شرکت‌های دانش بنیان، تا ۷۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. 

وی عنوان کرد: برای دریافت وام خودمالک نیاز است که متقاضی به سامانه http://saman.mrud.ir مراجعه و گزینه درخواست تسهیلات ساخت را انتخاب کند. 

اسدی با بیان این که بانک‌های عامل برای پرداخت وام خودمالکی، بانک‌های خصوصی استان هستند، افزود: در صورتی که مالک در سامانه بانک دولتی انتخاب کرده است نسبت به تغییر به بانک‌های خصوصی اقدام نماید. 

وی یادآور شد: چنانچه سند به نام شخص حقوقی یا تعاونی و یا شرکت باشد باید به عنوان شخص حقوقی اقدام به ثبت‌نام کنند. 

سرپرست مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان قم، اظهار کرد: افراد برای ثبت‌نام، حتما باید تصاویر سند تک‌برگ و پروانه ساختمانی دارای اعتبار را بارگذاری کنند. 

وی با اشاره به این که محدودیتی در پرداخت این تسهیلات وجود ندارد، توضیح داد: متقاضی باید پس از تکمیل اطلاعات پروژه در مرحله آخر اقدام به انتخاب بانک و شعبه و پس از آن به بانک مورد نظر برای تشکیل پرونده مراجعه کند؛ اعطاء این تسهیلات نیازمند سپرده‌گذاری یا خرید اوراق نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha