• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402081611749
  • خبرنگار : 50210

آیت الله قائم مقامی:

جهان برای خلع سلاح شیاطین از الگوی ایران استفاده کند/غزه شکست نمی خورد

جهان برای خلع سلاح شیاطین از الگوی ایران استفاده کند/غزه شکست نمی خورد

ایسنا/مرکزی یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: یک سناریو وجود دارد که می گوید اگر مردم جهان بیدار شوند و قیام کنند، شیاطین عالم را خلع سلاح خواهند کرد و این شرایط زمانی رقم می خورد که جهان، الگوی ایران(قدرت، حضور، عقلانیت و پایداری مردم) را اجرا کند.

آیت الله سید محمد قائم مقامی ۱۶ آبانماه ۱۴۰۲ در اولین همایش ملی هویت و پیشرفت در استان مرکزی با اشاره به اینکه ایران قلب و مرکز جهان است، اظهار کرد: ایران به دلیل این مرکزیت در آخرالزمان نقش آفرینی درجه یک خواهد داشت و با توجه به ایمان و معارف خود جهان را پرشور می کند.

وی تصریح کرد: ایران دارای دو ویژگی بینشی و رفتاری(کرداری) است، در ویژگی بینشی، جهان آوردگاه دو جریان نور و ظلمت و حق و باطل است و ایران معتقد است که این دو جریان ازلی نیستند بلکه در عین تضاد جدی و واقعی، هر دو مخلوق یک خدا هستند و همه دعوت شده اند که در این جنگ، جانب نور را بگیرند و برای نصرت نور کمک کنند و هر فردی از این منظر، نسبت به حوادث جهان نقش دارد و در جلد اول کتاب تاریخ تمدن نوشته ویل دورانت "تنها ملتی که از اول تاریخ خود تا امروز قَدَرگرا نبوده است، ایران است" و در واقع ایرانیان خود را در مقدرات ذی‌نقش می داند.

آیت الله قائم مقامی گفت: در عصری که ظلمات حاکم بود و طایفه خبیث و کافران بنی اسرائیل حاکمان جهان بودند، به این نتیجه رسیدند که باید قدس را بگیریم، مسجد را خراب کنیم و معبد خود(معبد فراماسونری) را بسازیم و این در واقع فلسفه تشکیل اسرائیل بود، اما در آن دوران یاس و سردی و ظلماتی که بر جهان حاکم بود، از خمین صدایی بلند شد، صدای مردی که تحت تاثیر هیچ تقدیری قرار نگرفت، به دنبال بازگرداندن نور به جهان بود، مقدرات جهان را تغییر داد و این واقعه در مقدمات ظهور موثر بود.

وی بیان کرد: در تشیع هیچ گاه قدرگرایی دیده نمی شود، شیطان مقابل ما، سلاح اتمی دارد، اما امام راحل با صراحت بیان کردند که هیچ غلطی نمی تواند بکند چراکه ایمان داشت که شیطان نیز در اختیار خداوند است.

نواده قائم مقام فراهانی با اشاره به اینکه حتی برای هر گناهی نیز اذن خداوند نیاز است، افزود: در ماجرای غزه، قطعا خداوند اجازه فرود آمدن بمب بر روی سر کودکان و زنان را نمی دهد، اما گاهی برای آگاهی و بیدار شدن، انتخاب و تغییر جهان و عبور از ظلمت و حرکت به سمت نور، خداوند اجازه می دهد و قطعا با این شرایط نظم موجود جهان تبدیل به نظم موعود می شود.

آیت الله قائم مقامی افزود: این سناریو وجود دارد که اگر مردم جهان بیدار شوند و قیام کنند، شیاطین عالم را خلع سلاح خواهند کرد و این شرایط زمانی رقم می خورد که جهان، الگوی ایران(قدرت، حضور، عقلانیت و پایداری مردم) را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: نباید ترسید و باید در برابر ظلم قیام کرد، غزه با همه قوا ایستاده است و حتما شکست نمی خورد.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی در مقابله با ظلم همواره پیشگام و موفق بوده است و با این عقبه باید در فرهنگ، سیاست، اقتصاد، مدیریت، هنر و ... نیز پیشرو باشد. ایران با صراحت اعلام کرد که جهان را دموکراسی قدیم و دموکراسی غربی نمی تواند اداره کند، بلکه باید با ولایت و جمهوریت جهان را مدیریت کرد و قطعا کشوری که این سناریو را به جهان ارائه کرده است باید در همه امور دیگر خود نیز پیشرو باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha