• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081611770
  • خبرنگار : 71661

آنکارا توافق با نتانیاهو برای پذیرش پناهجویان فلسطینی را تکذیب کرد

آنکارا توافق با نتانیاهو برای پذیرش پناهجویان فلسطینی را تکذیب کرد

دولت ترکیه امروز (سه‌شنبه) گزارش‌های منتشرشده مبنی‌ بر توافق «رجب طیب اردوغان» با رژیم صهیونیستی برای پذیرش یک میلیون فلسطینی در خاک ترکیه را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، برخی رسانه‌های اپوزیسیون در ترکیه پیش‌تر گزارش دادند که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور توافق کرده تا در ازای دریافت پول، میزبان یک میلیون پناهجوی فلسطینی در ترکیه باشد.

اداره مبارزه با تحریف اطلاعات در ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش منتشرشده در رسانه‌ها به نقل از بنیامین نتانیاهو مبنی بر اینکه ما در ازای دریافت دو میلیارد دلار قرار است به یک میلیون پناهجوی فلسطینی شهروندی ترکیه را اعطا کنیم، صحت ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیچ مذاکره‌ای در این باره توسط اردوغان انجام نشده و اظهارات منتسب به نتانیاهو هم وجود خارجی ندارد. این ادعاها تماماً ساختگی هستند.

این در حالی است که بر اساس گزارش امروز یک رسانه دولتی غزه، از آغاز حملات رژیم صهیونیستی تا امروز حدود ۷۰ درصد از ساکنان نوار غزه وادار به ترک خانه‌های خود شده و آواره گشته‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

همچنین وزارت بهداشت غزه دوشنبه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۶۰۰۰ تن از آنان کودک و زن هستند.

امروز در سی و دومین روز جنگ غزه، نتانیاهو و مقامات واشنگتن می‌گویند که در حال بحث بر سر امکان دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه یا توقف تاکتیکی در جنگ جاری در غزه هستند؛ با این وجود آن‌ها این جنگ را طولانی می‌بینند. مقاومت فلسطین نیز به هدف قرار دادن قلب سرزمین‌های اشغالی با حملات موشکی و مقابله با حمله زمینی اشغالگران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha