• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402081611773
  • خبرنگار : 50295

هزینه‌کرد در ورزش عاملی در کاهش هزینه‌های حوزه‌های دیگر

هزینه‌کرد در ورزش عاملی در کاهش هزینه‌های حوزه‌های دیگر

ایسنا/زنجان معاونت توسعه امور ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هر اندازه ورزش منجر به سلامتی و تندرستی می‌شود را در جامعه گسترش دهیم، میزان هزینه کرد در بخش درمان، فرهنگی، اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کمتر خواهد شد.

غفار امانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشارکت و توجه مردم به امر ورزش، اظهار کرد: به صورت کلی مشارکت مردم کل کشور در ورزش سلامتی و تندرستی نسبت به کشورهای توسعه یافته پایین‌تر است و برای حل این مشکل باید نوع نگاه سیاست‌گذاران کشور و استان تغییر یابد.

این مسئول تصریح کرد: اثربخشی پدیده ورزش از هر پدیده دیگری بیشتر است و اگر در سیاست‌گذاری‌های کشور و استان مدنظر قرار گیرد می‌تواند تاثیرات زیادی در توسعه جوامع شهری و روستایی ایجاد کند. همچنین ورزش جنبه‌های مختلفی همچون جنبه سلامتی جسمانی و روانی، جنبه اقتصادی، جنبه گردشگری و.. داشته و می‌تواند در همه ابعاد جامعه اثر بگذارد.

امانی با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان استان زنجان از همه ظرفیت‌های خود برای توسعه ورزش و سلامتی استفاده می‌کند، ادامه داد: توسعه بیشتر ورزش در استان نیازمند ایجاد هم‌افزایی بیشتر در بین دستگاه‌هاست و برای توسعه ورزش باید همه ارگان‌های دولتی و خصوصی نیز به آن توجه کنند زیرا هر ارگانی که کارکنان خود را به سمت ورزش هدایت کند؛ درواقع به سلامت آن‌ها توجه کرده و موجب افزایش نشاط و شادابی و بازدهی کارکنانش می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره ورزش می‌تواند به عنوان واسطه‌گر با مشاوره دقیق ارگان‌ها را در ورزش راهنمایی کند، خاطرنشان کرد: همه کارها را اداره‌کل ورزش و جوانان نمی‌تواند به تنهایی انجام دهد و باید همه ارگان‌ها برای توسعه ورزش برنامه داشته باشند. همچنین اگر هدف ما نهادینه کردن ورزش در جامعه است، باید بیشتر از بحث درمان به پیشگیری بپردازیم که این امر از طریق ورزش امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha