• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402081611775
  • خبرنگار : 71612

فعالان یهودی در نیویورک مجسمه آزادی را برای آتش‌بس در غزه اشغال کردند

فعالان یهودی در نیویورک مجسمه آزادی را برای آتش‌بس در غزه اشغال کردند

صدها فعال یهودی آمریکایی روز دوشنبه مجسمه آزادی در نیویورک را به‌صورت مسالمت‌آمیز اشغال کردند تا رژیم صهیونیستی آتش‌بس را بپذیرد و به نسل‌کشی غیرنظامیان فلسطینی در غزه پایان دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از لاکروا، صدها جوان با پوشیدن تیشرت‌های مشکی که روی آن شعارهای «یهودیان خواستار آتش‌بس هستند» یا «نه به نام ما» حک شده بود، بنرهای «تمام جهان تماشا می‌کنند» و «فلسطینی‌ها باید آزاد باشند» را در نزدیکی نماد یادبود آزادی در نیویورک برافراشتند.

جی ساپر، از اعضای سازمان یهودی «صدا برای صلح» گفت: «کلمات معروف جد یهودی ما (شاعر آمریکایی قرن ۱۹) "اما لازاروس" که بر روی این بنای تاریخی حک شده است، ما را وادار می‌کند تا برای حمایت از فلسطینی‌های غزه که آرزوی آزادی زندگی را دارند، اقدام کنیم.»

همچنین مؤسسه تفاهم خاورمیانه (Imeu) در بیانیه‌ای خواستار «پایان‌دادن به بمباران نسل‌کشی اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی در غزه» شد.

نانسی گلدین، عکاس آمریکایی که در نزدیکی مجسمه آزادی حضور داشت، گفت: «تا زمانی که مردم غزه فریاد می‌زنند، ما باید بلندتر فریاد بزنیم، بدون توجه به تلاش‌هایی که برای ساکت کردن ما انجام می‌شود.»

فعالان یهودی در نیویورک مجسمه آزادی را برای آتش‌بس در غزه اشغال کردند

علاوه بر این، بخشی از جوانان یهودی ترقی‌خواه آمریکا - یهودیانی که با اکثریت قاطع به حزب دموکرات رأی می‌دهند - علیه اسرائیل که به انجام نسل‌کشی فلسطینیان در غزه ادامه می‌دهد، ایستاده‌اند. آنها همچنین حمایت نظامی و دیپلماتیک رئیس‌جمهور جو بایدن از دولت یهود را محکوم می‌کنند.

سازمان‌هایی مانند JVP ده‌ها هزار تظاهرکننده را در واشنگتن گرد هم آوردند تا خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه و انتقاد از سیاست آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی شوند.

در واشنگتن هم روز دوشنبه، تظاهراتی گسترده برای محکوم‌کردن سیاست حمایت بایدن از جنگ علیه غزه برپا شد. در این تظاهرات، مردم خواستار آتش‌بس در نوار غزه شدند و سیاست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از حملات نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

فعالان یهودی در نیویورک مجسمه آزادی را برای آتش‌بس در غزه اشغال کردند

معترضان با در دست‌داشتن بنرهایی با شعارهایی مانند «جان فلسطینی‌ها مهم است»، «بگذارید غزه زنده بماند» و «خون آنها بر دستان شماست»، حمایت خود را از مردم غزه ابراز داشتند. آنها همچنین شعار می‌دادند: «بایدن... بایدن، تو نمی‌توانی پنهان شوی. تو در نسل‌کشی مشارکت کردی».

ویدئویی از این تظاهرات نشان می‌دهد که تعداد زیادی از تظاهرکنندگان چفیه و پرچم فلسطین را به اهتزاز در می‌آورند و شعارهایی مانند «قتل‌عام را متوقف کنید» و «زنده‌باد غزه» سر می‌دهند.

در خیابان‌های پایتخت فرانسه، پاریس نیز روز دوشنبه، ده‌ها هزار تظاهرکننده برای صلح در خاورمیانه و حمایت از مردم غزه راهپیمایی کردند.

فعالان یهودی در نیویورک مجسمه آزادی را برای آتش‌بس در غزه اشغال کردند

بیش از ۶۰۰۰۰ نفر در جریان این تظاهرات در خیابان‌های پاریس، خواستار آتش‌بس فوری در خاورمیانه شدند. یک شهروند پاریسی می‌گوید: «حضور در اینجا بیانگر عدالت اساسی، یک ضرورت برای مبارزه با استعمار و اجازه شنیده‌شدن به ستمدیدگان و یافتن عدالت» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha