• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402081611858
  • خبرنگار : 80001

رئیس کمیسیون مالیات کانون عالی کارفرمایان:

کسب و کارهای کوچک با تسهیل شرایط مالیاتی رونق می‌گیرد

کسب و کارهای کوچک با تسهیل شرایط مالیاتی رونق می‌گیرد

رئیس کمیسیون مالیات و امور گمرکی کانون عالی کارفرمایان گفت: افزایش سقف پرداخت تسهیلات خرد بدون ارائه گواهی مالیاتی می‌تواند به بهبود شرایط کسب و کارهای کوچک و بزرگ منجر شود.

مهدی معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیشنهاد سازمان امور مالیاتی به بانک مرکزی مبنی بر افزایش سقف پرداخت تسهیلات خرد به اشخاص حقوقی و حقیقی بدون ارائه گواهی مالیاتی می‌تواند گام مهمی در راستای توسعه اقتصادی کشور باشد.

وی افزود: در صورت موافقت این پیشنهاد توسط بانک مرکزی شاهد تسهیل کسب و کارهای کوچک و بزرگ خواهیم بود.

رئیس کمیسیون مالیات و امور گمرکی کانون عالی کارفرمایان خاطر نشان کرد: سازمان امور مالیاتی به پیگیری دو ساله بخش خصوصی برای اصلاح تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم پاسخ مثبت  داد که این امر سبب بهبود مستمر محیط کسب و کار خواهد شد.

معصومی تصریح کرد: تا پیش از این ضمن خروج دائمی صدور و تمدید ضمانتنامه‌های بانکی یا گشایش اعتبارات اسنادی از شمول تسویه حساب کردن تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم، مبنای مشمولیت اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز برای اشخاص حقوقی بالاتر از پنج میلیارد ریال و اشخاص حقیقی بالاتر از ۲ میلیارد ریال در دوره یک سال تعیین شده بود.

وی افزود: در شرایط فعلی سازمان امور مالیاتی طی نامه‌ای به بانک مرکزی پیشنهاد اصلاحیه جدید در باب بروزرسانی مبنای مشمولیت تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم را صادر کرده که اهمیت و کیفیت آن نسبت به اصلاحیه قبلی، صرف نظر از افزایش مبلغ پایه مشمولیت فوق، تبدیل نرخ ثابت تعیین شده قبلی به مبلغ معادل مأخذ درصدی از سقف نصاب معاملات متوسط قانون برگزاری مناقصات کشور است. بدین ترتیب که حداقل، شفافیت لازم از مأخذ تعیین این مبلغ برای عموم حاصل شده و می تواند پایه ای برای تعیین و تغییر اتوماتیک آن در سنوات بعدی نیز باشد.

رئیس کمیسیون مالیات و امور گمرکی کانون عالی کارفرمایان با بیان این که پیشنهاد فعلی سازمان امور مالیاتی به بانک مرکزی در راستای قانون بهبود کسب و کار و توسعه اقتصادی کشور است، بیان کرد: کانون عالی کارفرمایان پیشنهاد می دهد که در مرحله سوم اصلاحیه این قانون صراحت مبنای درصد تعیین شده به صورت دائمی به مأخذ حد نصاب مصوب سالانه معاملات متوسط توسط هیئت محترم دولت تعیین شود.

معصومی گفت: در راستای بهبود و ارتقاء محیط کسب و کار و تکریم مؤدیان مالیاتی شناسنامه دار و وظیفه شناس، اصل خروجی تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم بر صحت عملکرد قانونی مؤدیان پایه ریزی شود و امکان نمایش آنلاین همیشگی وضعیت ماده ۱۸۶ ق.م.م کلیه مؤدیان مالیاتی با رنگ سبز یا قرمز در کارتابل سامانه هر مؤدی فراهم گردد که مؤدی با اطلاع از وضعیت برخط بدهی مالیاتی خود در سیستم وضعیت مربوطه را پیگیری کند.

بنابراین گزارش در روزهای اخیر سازمان امور مالیاتی به بانک مرکزی پیشنهاد داد از این پس امکان افزایش خودکار سقف اعطای تسهیلات خرد بدون دریافت گواهی مالیاتی به صورت سالیانه بدون طی تشریفات و ابلاغ بخشنامه جدید فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha